توسعه ضریب نفوذ فناوری های ساخت افزایشی با استارتاپ ها

توسعه ضریب نفوذ فناوری های ساخت افزایشی با استارتاپ ها فیكس سرور: رییس مركز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: اگر تا روز گذشته در زیست بوم نوآوری كشور به وجود استارتاپ های خدماتی افتخار می كردیم، امروز شاهد ظهور نسل جدیدی از استارتاپ های حوزه فناوری همچون ساخت افزایشی هستیم.


به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اسماعیل قادری فر در افتتاحیه دومین رویداد چاپ سه بعدی ایران در سخنانی، برگزاری این جشنواره را گامی برای توسعه فناوری ساخت افزایشی دانست و اظهار نمود: حوزه ساخت افزایشی بعنوان یكی از عناصر انقلاب صنعتی در هزاره سوم مطرح است كه محققان در دنیا به سرعت در حال توسعه و تجاری سازی این حوزه هستند.
وی اضافه كرد: البته تولید علم در ایران باز با عنایت به ظرفیت های موجود و بالقوه مراكز علمی جایگاه خوبی دارد. اما نكته مهم این است كه تولید محصولات در این حوزه باید به چرخه فناوری متصل شود و بحث تجاری سازی آن در عرصه های مختلف صنعتی به كار گرفته شود.
قادری فر افزود: همین طور با رویكردها و جهت گیری های صحیح به خصوص در سال های اخیر برای پشتیبانی از شركت های دانش بنیان شاهد ظهور نسل جدیدی از استارتاپ های فناوری محور در كشور هستیم.
وی همین طور بیان كرد: ظرفیت های خوبی در حوزه ساخت افزایشی خصوصا در شركت های دانش بنیان به وجود آمده است، امروز بیشتر از 30 شركت محصولات فناورانه خودرا به بازار عرضه می كنند.
قادری فر افزود: بدین سبب در تمام مراحل یعنی از ایده تا تولید محصول در حوزه ساخت افزایشی فعالیت های خوبی در حال انجام می باشد كه اگر فعالیت های فناورانه در راه صحیح قرار گیرد و ما با چتر حمایتی مناسب بستر سازی و از آنها حمایت نماییم بزودی شاهد شركت های بزرگ استارتاپی در این حوزه خواهیم بود.
به گفته وی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باز با توسعه زیست بوم فناوری در كشور زمینه فعالیت برای جوانان را فراهم می آورد تا فعالیت مطالعاتی و تحقیقاتی بازار محور را به عرصه ظهور برسانند. چونكه بازار بزرگی در انتظار این حوزه ها است و در داخل كشور بازار بزرگ 80 میلیونی و در منطقه باز حداقل 600 میلیونی در انتظار فناوران و نوآوران جوان كشور است.
دومین رویداد جامع ساخت افزایشی ایران (چاپ سه بعدی) 14 تا 16 آذر ماه سال جاری در باغ كتاب تهران در حال برگزاری است.
در این رویداد در مجموع در بخش نمایشگاه 25 شركت دانش بنیان و دانشگاه دستاوردهای خودرا نمایش می دهند همین طور بیشتر از 35 گروه دانشجویی، دانش آموزی و دبیران باز در بخش مسابقه رویداد به رقابت می پردازند در بخش كنفرانس باز 8 سخنرانی كلیدی و 29 مقاله نمایش میگردد.
علمی ** 1836 **2017


1397/09/15
13:29:36
5.0 / 5
4916
تگهای خبر: خدمات , دانش بنیان , دانشگاه , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
تعمیر سرور فیکس سرور

fixserver.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فیكس سرور محفوظ است

فیكس سرور

سرور و هاست و دامین