بوشهر به رتبه هشتم حوزه ارتباطات كشور دست یافت

بوشهر به رتبه هشتم حوزه ارتباطات كشور دست یافت فیكس سرور: بوشهر - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: با وجود عقب ماندگی های انباشته دوران گذشته در استان بوشهر در سالجاری این استان به رتبه هشتم حوزه ارتباطات كشور دست یافته است.


به گزارش فیكس سرور به نقل از ایرنا، محمد جواد آذری جهرمی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان عسلویه اضافه كرد: در یكسال گذشته بیش از سه هزار میلیارد ریال برای پوشش پهنه باند موبایل در این استان سرمایه گذاری شده است.
وی اظهارداشت: متوسط سرعت پهنه باند موبایل در استان بوشهر در نسل چهار 20 و در نسل سه چهارمیگ است و این رقم در عسلویه باتوجه به ظرفیتهای اقتصادی و جمعیتی به ترتیب 25 و پنج میگ است.
آذری جهرمی اضافه كرد: برپایه آمارها ظرفیت ارتباطات شهرستان عسلویه در هر دو حالت 20 تا 25 درصد بالاتر از سطح استان است.
وی با تاكید برهمراهی با اپراتورهای مستقر در منطقه عسلویه بیان كرد: با عنایت به استقرار بیشتر سایتها در منطقه پارس جنوبی هماهنگی برای دسترسی به سایتها در زمان موجود با برخی مشكلات زمان بر است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: برای اصلاح یك سایت در بعضی وقتها باید بیش از 72 ساعت منتظر بود تا مجوز تردد به منطقه ویژه صادر و به سایت دسترسی شود.
وی باتاكید براینكه به لحاظ سرمایه گذاری در حوزه موبایل در عسلویه مشكلی وجود ندارد، افزود: برای ارتقای كیفیت ارتباطات اگر استانداربوشهر دستور ویژه ای برای كوتاه شدن فرایندها بدهند مشكل برطرف می گردد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاكید براینكه مشكلی دربخش سرمایه گذاری برای توسعه شبكه وجود ندارد، اظهار داشت: در بعضی از مناطق برای احداث سایتهای جدید در شهرستان عسلویه با مشكل تملك زمین روبه رو هستیم و با وجود تامین امكانات و آمادگی برای نصب ولی زمین در اختیارما قرار نمی گیرد.
وی اظهار داشت: بسیار متاسفم كه درشهرستان عسلویه همچنان مشكل تلفن ثابت وجود دارد و شبكه مخابرات ثابت متوازن با توسعه شهری توسعه نیافته است.
آذری جهرمی یادآورشد: شركت مخابرات استان بوشهر گزارش كرده طی سه ماه آینده با استفاده از فیبر نوری تمام خطوط مورد نیاز تامین و هیچ خطی در انتظاری در این شهرستان نخواهیم داشت.
وی تصریح كرد: انتظار می رود تا سه ماه آینده این مشكل در شهرستان عسلویه برطرف شود و نوبت دهی تلفن در انتظار نداشته باشیم.
وزیر ارتباطات و فناوری و اطلاعات اظهار داشت: بخش زیادی از روستاهای شهرستان عسلویه در داشتن ارتباطات از تلفن دبلیو ال ال یا دكت استفاده می نمایند كه نسل های قدیمی و منسوخ ارتباطات هستند.
آذری جهرمی اضافه كرد: در استان بوشهر شركت ایرانسل متعهد شده كه طی سه ماه آینده پلن توسعه روستایی و ارتقای این شبكه ها را تولید كند و در این مدت تمام روستاهایی كه خدمات نسل پائین آنها و خدمات صوتی آنها دارای ارتباطات نامناسب است ارتقا یابد و مردم این مناطق بتوانند از تكنولوژی بالاتر استفاده كنند.
وی اظهار داشت: با عنایت به اینكه جمعیت روستایی شهرستان عسلویه بیش از جمعیت شهری است باید سطح خدمات را در این روستاها ارتقا داد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: وضعیت پوشش جاده ای مطلوبی در شهرستان عسلویه وجود دارد و تنها 1.5كیلومتر دچار مشكل است كه باید برطرف شود.
آذری جهرمی اظهار داشت: شرایط توسعه ارتباطات در یكسال گذشته در استان بوشهر رضایت بخش بوده و امید می رود با برقراری و انجام اقدمات جدید و مرتفع ساختن مشكلات مردم پیشرفت در این بخش را احساس كنند.
وی در مورد هوشمندسازی مدارس اظهار داشت: هوشمندسازی مدارس تنها داشتن یك كامیپوتر و ویدئو پرژكتور نیست بكله باید برخی شرایط و المانهایی به عنوان هوشمند سازی داشته باشد.
آذری جهرمی اضافه كرد: برپایه تفاهمنامه منعقد شده با وزارت آموزش و پروش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مطابق ماده 69 قانون برنامه ششم توسعه مكلف به هوشمندسازی مدارس است.
وی اظهار داشت: برپایه این قانون در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت مدارس به صورت مجانی و بالاتر از این جمعیت باید با گرفتن هزینه هوشمندسازی مدارس صورت گیرد.
آذری جهرمی یادآورشد: امسال باید 108 هزار مدرسه در مناطق شهری و روستایی كشور به شبكه متصل شوند و خدمات مختلف همچون سیستم حضور و غیاب، سیستم جامع آموزشی، سیستم ضمن خدمت معلمان، سیتم ای لرنینگ برای آموزش فضای مجازی برای كودكان و خیلی از زیرسیستمهایی كه به عنوان المانهای هوشمند سازی به شمار می آیند فراهم گردد.
وی اظهار داشت: تجهیز مدارس به كامپیوتر و سایر موارد دیگر بسیار هزینه بر است كه با برنامه ریزی و هدف گذاری و استفاده ازظرفیت مردمی باید بتوانیم مدارس را به مرحله هوشمندی برسانیم.
آذری جهرمی در مورد منطقه عسلویه اظهار داشت: با جمهوری اسلامی توسعه های بی نظیری در حوزه گاز و پروژه های ویژه پارس جنوبی در این منطقه صورت گرفته و ثمره آن برای كل كشور بوده است.
وی افزود: انتظار توسعه متوازن شهرستان عسلویه چیزی خارج از انصاف و غیرمنطقی نیست بلكه انتظاری به جا و طبیعی و باید مورد توجه قرار گیرد.
آذری جهرمی اظهار داشت: با توسعه صنایع پایین دستی در حوزه پتروشیمی بخش عظیمی از این مشكلات حل می گردد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به بخشنامه تیرماه وزارت نفت درمورد تامین نیروافزود: برپایه این بخشنامه 50 درصدی از نیروهای تخصصی و 100درصدی نیروهای اداری باید از نیروهای بومی تامین شوند و با اجرای این بخشنامه بخش زیادی ازاشتغال جوانان این منطقه حل می گردد.
آذری جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور موثر و مفید اهل سنت در عسلویه اظهار داشت: اهل سنت دیندار، علاقه مند به نظام و وطن در این منطقه حضور دارند كه هیچگاه احساس جدایی نكردند و در استقرار و توسعه كشور نقش مهمی ایفا كرده اند.
وی با اشاره به اینكه دولت تنها هیات دولت نیست اضافه كرد: همه مدیران و مسئولان جزو مسئولان اجرایی كشور هستند و وظیفه خدمت رسانی به مردم را دارند.
آذری جهرمی اضافه كرد: در این شرایط حساس كه به لحاظ اقتصادی معیشت مردم دچار مشكلات جدی است همه باید در كنار مردم باشیم و با آنها همراهی نماییم.
6047/6045


1397/05/25
20:47:53
5.0 / 5
4628
تگهای خبر: ارتباطات , خدمات , سئو , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
تعمیر سرور فیکس سرور

fixserver.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فیكس سرور محفوظ است

فیكس سرور

سرور و هاست و دامین