همایش بین المللی دین، فرهنگ و فناوری برگزار می گردد

همایش بین المللی دین، فرهنگ و فناوری برگزار می گردد فیكس سرور: تهران- استاد دانشگاه علامه طباطبایی از برگزاری اولین همایش بین المللی دین، فرهنگ و فناوری روزهای آغازین اردیبهشت اطلاع داد.


به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار معارف ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیر علمی همایش بین المللی دین، فرهنگ و فناوری اضافه كرد: این همایش به همت شورای تخصصی حوزوی در ایام چهارم و پنجم اردیبهشت در دانشگاه صنعتی شریف و ششم اردیبهشت در مركز همایش های غدیر شهر قم برگزار می شود.
حمیدرضا آیت اللهی توضیح داد: حدود 12 محور و 18 چالش در حوزه روابط و مناسبات دین، فرهنگ و فناوری را با تعامل و همفكری مراكز علمی و پژوهشی برشمردیم و فراخوان مقاله هم با همكاری دانشگاه باقرالعلوم (ع)، شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و دانشگاه صنعتی شریف بعنوان برگزار كنندگان این همایش صورت گرفت.
وی افزود: تابحال حدود 40 نشست در زمینه محورهای همایش و به منظور هماهنگی میان دستگاه ها ترتیب یافته كه در این جلسات بخش های مختلف برپایه محورهای مختلف همایش تدوین شد.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی از دریافت 310 مقاله فارسی و 20 مقاله انگلیسی اطلاع داد كه از میان مقالات فارسی 163 مقاله مورد پذیرش قرار گرفته است.
آیت اللهی اظهار داشت: در این نشست قرار شد تا حدود 100 مقاله برای سخنرانی در بخش های مختلف آماده شود و مابقی مقالات پذیرفته شده به صورت پوستر در همایش عرضه شود و همینطور قرار شد تا بعد از برگزاری این همایش، رایزنی های لازم به منظور تولید دبیرخانه دائمی كنفرانس صورت گیرد.
نشست شورای سیاستگذاری نخستین همایش بین المللی دین، فرهنگ و فناوری به ریاست حجت الاسلام حمید پارسانیا رئیس كمسیون حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در دبیرخانه این شورا برگزار گردید.
این همایش در محورهای «فلسفه و مبانی نظری فناوری»، «فرهنگ و فناوری»، «ارزش و فناوری»، مناسبات دین و فناوری»، «پیوست نگاری فرهنگی فناوری»، «فرهنگ و فناوری ارتباطات و اطلاعات و فضای مجازی» و «چالش های فرهنگی اجتماعی حوزه فناوری» تدارك یافته است.
از دیگر محورهای این همایش می توان به «مسائل فرهنگی سیاستگذاری و آینده پژوهی فناوری در ایران»، «پیشرفت و فناوری (سخت و نرم)»، «دین و فناوری های رسانه»، «فناوری و مسائل دینی و فرهنگی خانواده و زنان» و «مسائل فرهنگی محیط زیست و فناوری» اشاره نمود.
فراهنگ**1003**1055


1397/01/25
14:17:17
5.0 / 5
4807
تگهای خبر: دانشگاه , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
تعمیر سرور فیکس سرور

fixserver.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فیكس سرور محفوظ است

فیكس سرور

سرور و هاست و دامین