رونمایی از 10 محصول جدید دانش بنیان در شیراز

رونمایی از 10 محصول جدید دانش بنیان در شیراز فیكس سرور: شیراز- 10 محصول جدید دانش بنیان در زمینه فناوری اطلاعات (IT)، نفت، گاز، پتروشیمی، كشاورزی، صنعت و سلامت، روز چهارشنبه در پارك علم و فناوری فارس در شیراز رونمایی گردید.


به گزارش فیكس سرور به نقل از ایرنا، این محصول ها شامل دستگاه تصفیه آب با حداكثر بهره وری، دستگاه اندازه گیری همزمان فشار مویینگی و خواص الكتریكی، دستگاه پوسته پمپ تزریق گاز كلر، ایستارو كه نوعی ویلچر جدید است كه قابلیت ایستایی برای افراد معلول را دارد، فرستنده هوشمند شناور ویژه سكوهای نفت و گاز، سامانه تعاملی شخصی برای پایش یا مانیتورینگ سلامت انسان، هانی پات صنعتی، سامانه بیت كارت (نمونه ایرانی دستگاه خرید اقساطی و اعتباری) است.
هانی پات، یك منبع سیستم اطلاعاتی با اطلاعات كاذب است كه برای مقابله با هكرها و كشف و جمع آوری فعالیت های غیرمجاز در شبكه های كامپیوتری بر روی شبكه قرار می گیرد.
** خرید محصولات تولید فارس در اولویت مدیران باشد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس امروز (چهارشنبه) در حاشیه آیین رونمایی از این 10 محصول به خبرنگار ایرنا تصریح كرد: این محصولات از بهره وری بالایی برخوردار می باشند و نمونه بارزی از حركت در مسیر اقتصاد مقاومتی است.
یدالله رحمانی اضافه كرد: استان فارس در چند سال اخیر رشد خوبی در حوزه شركت های دانش بنیان داشته بگونه ای كه از سال 1392 تا كنون واحدهای فناوری استان از 256 واحد به 713 واحد فناوری افزایش یافته و همینطور اشتغال مستقیم در این واحدها از یك هزار و 847 نفر به چهار هزار و 795 نفر رسیده است.
وی ادامه داد: استان فارس از نیروی انسانی متخصص و موسسه های تحقیقاتی بسیاری برخوردار می باشد لیكن جایگاه این استان در حوزه فناوری نوین و دانش بنیان باید بالاتر از سطح كنونی باشد.
رحمانی همینطور به دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان فارس در حوزه فناوری اشاره و تصریح كرد: مراكز رشد استان در چهار سال قبل از هفت مركز به 21 مركز افزایش پیدا كرده و همینطور فروش شركت های دانش بنیان از 39 میلیارد تومان در سال به 615 میلیارد تومان رسیده است.
وی اضافه كرد: محصولات دانش بنیان فارس از 150 محصول در سال 92 هم اینك به بیش از یك هزار و 100 محصول افزایش پیدا كرده و همینطور سهم استان فارس از سه درصد تولیدات ناخالص ملی به 3.4 رسیده است.
رحمانی، از مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی استان فارس خواست، در خریدهای خود محصولات تولید داخل استان را در اولویت قرار دهند و به شركت های فعال در پارك علم و فناوری فارس هم سفارش كرد بر فعالیت های فناورانه خود بیفزایند.
**هم افزایی فناورانه، نیاز امروز دانش ایرانی
رئیس پارك علم و فناوری فارس امروز (چهارشنبه) در حاشیه آیین رونمایی از این 10 محصول به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این محصولات توسط شركت های مستقر در پارك علم و فناوری فارس، تولید و عرضه شده است.
فرید مُر، با اشاره به مشكلات حوزه فناوری های نوین در ایران تصریح كرد: اگر مقایسه و كنكاشی در حوزه علم و دانش از 2 دهه پیش در جهان صورت گیرد متوجه خواهیم شد كه علم رشته ای پاسخگوی جامعه امروز نیست و در عصر كنونی حركت از رشته به سمت رشته های بین رشته ای هدایت شده است.
وی ادامه داد: در حوزه تكنولوژی جدید هم با چنین پدیده ای روبه رو هستیم و اینكه یك فناوری به تنهایی نمی تواند پاسخگو باشد بلكه باید هم افزایی فناورانه تولید شود در غیر این صورت نمی توانیم فعالیت های موثری در این زمینه داشته باشیم و محصولات بروز و كاربردی تولید نماییم.
9873 /6118


1396/12/10
17:26:55
5.0 / 5
5703
تگهای خبر: دانش بنیان , دستگاه , فناوری , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
تعمیر سرور فیکس سرور

fixserver.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فیكس سرور محفوظ است

فیكس سرور

سرور و هاست و دامین