رونمایی هوش مصنوعی علی بابا

رونمایی هوش مصنوعی علی بابا به گزارش فیکس سرور، شرکت چینی معروف علی بابا که به فروش آنلاین و بی تو بی خود زبانزد است، هوش مصنوعی جدید خویش را رونمایی نمود.


به نقل از رویترز،  علی بابا روز چهارشنبه اظهار داشت که مدل هوش مصنوعی « تونگی کیانون» (Tongyi Qianwen) خودرا در معرض دید عموم قرار می دهد، به این معنا که تاییدیه نظارتی چین برای عرضه انبوه این مدل را به دست آورده است.
مقامات چین اخیراً تلاش ها را برای پشتیبانی از شرکتهای توسعه دهنده هوش مصنوعی تسریع کرده اند، به جهت اینکه این فناوری به طور فزاینده ای به کانون رقابت با ایالات متحده تبدیل می شود.
بر اساس پستی که در حساب وی چت این شرکت انتشار یافته است، بخش اطلاعات ابری علی بابا تصریح کرد که سازمان هایی همچون اوپو، تاوباو، دینگ تاک و دانشگاه ژجیانگ به توافق های همکاری برای آموزش مدل های زبان بزرگ خود یا توسعه برنامه های کاربردی مدل زبان برمبنای تونگی کیانون رسیده اند.
در این پست همینطور گفته شده که در آینده نزدیک، یک نسخه منبع باز از مدل زبان بزرگ برای استفاده تجاری مجانی برای کل جامعه در دسترس خواهد بود.
ادی وو، مدیر عامل گروه علی بابا، در نامه ای داخلی به کارکنان علی بابا در روز سه شنبه تصریح کرد که هوش مصنوعی در مرکز استراتژی آینده گروه علی بابا خواهد بود.
وو در این نامه می گوید: « اگر ما با تغییرات عصر هوش مصنوعی همراه نباشیم، آواره خواهیم شد.»
علی بابا اولین بار در ماه آوریل(فروردین-اردیبهشت) تونگی کیانون را معرفی نمود و در آن زمان تصریح کرد که مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی که مشابه چت جی پی تی است در همه برنامه های تجاری یکپارچه خواهد شد.


 


منبع:

1402/06/24
15:37:10
5.0 / 5
364
تگهای خبر: علی بابا , آموزش , دانشگاه , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
تعمیر سرور فیکس سرور

fixserver.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فیكس سرور محفوظ است

فیكس سرور

سرور و هاست و دامین