بازار بازی های رایانه ای

بازار بازی های رایانه ای به گزارش فیكس سرور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: می توانیم بازار خارجی بازی های رایانه ای را در دست بگیریم.


سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در سالن همایش‌های صداوسیما با بیان این مطلب افزود: با توجه به تاكیدات مقام معظم رهبری بر رویكرد درون‌گرا در حوزه اقتصاد مقاومتی، باید فرصت به جوانان برای تولید و مصرف فرهنگی در حوزه‌های مختلف و بازی‌های رایانه‌ای داده شود.
وی با اشاره به حضور برخی بازی‌های رایانه‌ای گفت: در كشور شناخت كافی نسبت به بازی‌های رایانه‌ای وجود ندارد. باید بدانیم بازی‌های رایانه‌ای یك حركت فرهنگی است و ظرفیت اشتغال‌زایی دارد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید ادامه داد: با تولید محتوا در این حوزه می‌توانیم نسل جوان را به سمت مصرف سالم هدایت كنیم.
 
وی درباره چگونگی رقابت بازی‌های رایانه‌ای داخلی با خارجی گفت: در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای كارشناسان متخصص بازی‌های رایانه را رصد می‌كنند و به نحوی به ساماندهی این حوزه می‌پردازند.
 
صالحی‌امیری تصریح كرد: از جمله برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتقای این حوزه تشویق جوانان در عرصه ملی به ارایه آثار در عرصه‌های رقابتی خارج از كشور است.
 
وی ادامه داد: رسالت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای حمایت از جوانان فعال در عرصه تولیدات بازی‌های رایانه‌ای است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیشتر به سیاست‌گذاری و نظارت آثار می‌پردازد تا این آثار در چارچوب مبانی دینی و قانونی باشد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور پررنگ جوانان در نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای افزود: ذهن جوانان در تولید آثار فاخر و قابل رقابت در عرصه‌های بین المللی خلاق است. باید جوانان را باور كنیم.
 
وی تصریح كرد: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ۳ وظیفه سیاستگذاری، حمایت مستقیم و حمایت غیر مستقیم به صورت معنوی و حقوقی و ارایه تسهیلات بانكی به فعالان این عرصه و تلاش برای بازاریابی دارد.
 
صالحی امیری افزود: باید برای ایجاد تعامل بین سازمان‌ها و شركت‌های داخلی و خارجی فعال در عرصه بازی های رایانه ای تلاش كنیم تا به فروش بالایی از این بازی ها دست یابیم.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با مدیریت محتوا در جهت مبانی هنجاری و ارزشی كشور به طور قطع آثار خوبی در این زمینه می توانیم تولید كنیم.
 
وی درباره نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر بازی‌های خارجی گفت: ما در آغاز راه هستیم. موضوع بازی‌های رایانه‌ای در هیات دولت مورد بحث قرار گرفته است. با كمك دولت می‌توانیم از تولیدكنندگان داخلی به نحوی حمایت كنیم تا بتوانند در فضای بین‌المللی به رقابت بپردازند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح كرد: ایجاد فضای تبلیغاتی و حضور جوانان فعال در این عرصه در نمایشگاه‌های بین‌المللی می‌تواند شرایط رقابت آنها با رقیب‌های خارجی را فراهم آورد زیرا جذابیت بازی در رقابت است.
 
وی بر حمایت مستقیم، ایجاد تسهیلات و حمایت حقوقی و معنوی برای رقابت با بازی‌های خارجی تاكید كرد.
 
صالحی امیری با اشاره بر نظارت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بر محتوای آنها، ادامه داد: در این بنیاد بر محتوای بازی‌ها نظارت می‌شود. محتوای هر بازی كه با افكار اعتقادی، هنجاری و ملی در تعارض باشد اصلاح می‌شود زیرا آثار تولیدی باید در چارچوب قوانین و موازین دینی و اخلاقی باشد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در حال حاضر نیاز عمده ما در این عرصه حمایت از جوانان فعال و ایجاد شرایط لازم برای حضور در عرصه‌های رقابتی بین المللی است.
 
صالحی امیری تاكید كرد: بازار بازی‌های رایانه‌ای مبتنی بر رقابت است. این بازار نه دستوری است و نه بخشنامه‌ای. آنچه در حوزه بازی‌های رایانه‌ای امروز در كشور ما وجود دارد براساس یك نیاز شكل گرفته، ما دو راه در این راستا بیشتر پیش رو نداریم، به این معنا كه یا بازار را در اختیار شركت‌های خارجی قرار بدهیم یا از مراكز داخلی، دانشگاه‌ها و جوانان حمایت كنیم.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بازی‌های رایانه‌ای حمایت از مراكز علمی و دانشگاهی و آموزش به جوانان است. امروز با تشكیل مركز رشد و انیستیتو در بنیاد بازی‌های  رایانه‌ای آموزش‌های جدی به نسل جوان داده می‌شود.
 
صالحی امیری تاكید كرد: آنچه امروز در این نمایشگاه دیده می‌شود بسیار غرور آفرین است و همه جوانان ما در سنین جوانی وارد این فضا شدند، ضمن اینكه نماد اقتصاد مقاومتی را در این نمایشگاه شاهدیم. رقابت جدی جوانان ما با خارجی‌ها كاملا در این نمایشگاه مشهود است.
 
وی افزود: در بازی‌های رایانه‌ای این دوره نمایشگاه بسیاری از آثار مفهومی، ارزشی، ملی و تاریخی را شاهد هستیم، در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی یك بازی مرتبط با شهید مدافع حرم به نام مصطفی موسوی را طراحی كرده كه این حركت یك كار همزمان اقتصادی  و فرهنگی است، اقتصادی از این منظر كه اشتغال و تولید ایجاد می كند و فرهنگی به شمار می رود زیرا ارزش های فرهنگی و ملی ما را در جامعه تبلیغ می كند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان كرد: اصحاب رسانه و صداوسیما بازتاب بیشتری از این فضا باید داشته باشند زیرا جوانان ما انگیزه كافی را دارند، ما هم به عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه حمایت مستقیم، حقوقی و معنوی در این زمینه را داریم.
 
صالحی امیری با بیان اینكه ما می‌توانیم بازار خارجی را هم به دست بگیریم تصریح كرد: در نمایشگاه امسال با غرفه‌ای مواجه شدیم كه ۱۵۰ هزار دلار در خارج از كشور فروش بازی رایانه‌ای داشتند و این نشان می‌دهد جوانان ما قدرت رقابت را دارند و تقاضا دارم همه اصحاب رسانه، دانشگاه و نخبگان به كمك جوانان بیایند.
 
وی در مورد حمایت مالی از بازی رایانه‌ای برای تجاری‌سازی نیز گفت: برای كمك اساسا امكان حمایت مستقیم مالی از یك حدی بیشتر وجود ندارد، چون مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ده‌ها حوزه چون قرآن و عترت، فرهنگی و رسانه‌ای حمایت می‌كند و از این رو امكان ارائه بودجه محدود خواهد بود اما اخیرا با مدیرعامل یكی از بانك‌های دولتی صحبت شده و در حال مذاكره با دیگر بانك‌ها نیز هستیم تا با ارایه تسهیلات كم بهره به جوانان فعال در این عرصه كمك شود.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آینده بازی‌های رایانه‌ای نیز افزود: ما با تحول روبرو خواهیم بود. ابتدا انگیزه و خلاقیت جوانان ما و سپس حمایت وزارت ارشاد از آنها روزهای خوبی را برای بازی‌های  رایانه‌ای رقم خواهد زد.
 
وی درباره  تفاهم نامه دانشگاه آزاد و وزارت ارشاد كه از گذشته منعقد شده، افزود: دانشگاه‌آزاد یكی از مراكز علمی بزرگ كشور است و علاوه بر دانشگاه آزاد با سایر دانشگاه ها هم ارتباط خواهیم داشت.
1396/04/16
21:14:49
5.0 / 5
5576
تگهای خبر: اینترنت , بازی رایانه ای
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
تعمیر سرور فیکس سرور

fixserver.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فیكس سرور محفوظ است

فیكس سرور

سرور و هاست و دامین