نشانگرهایی كه به شخص سازی درمان سرطان كمك می كنند

نشانگرهایی كه به شخص سازی درمان سرطان كمك می كنند فیكس سرور: پژوهشگران آمریكایی در بررسی جدید خود، مدلی را عرضه كرده اند كه می تواند با بهره گیری از نوعی نشانگر زیستی، به درمان بهتر سرطان كمك نماید.


به گزارش فیکس سرور به نقل از ایسنا و به نقل از مدیکال اکسپرس، "نئوآنتی ژن ها"(Neoantigens)، نشانگرهای کوچکی هستند که می توانند به ارائه نسل جدیدی از ایمنی درمانی کمک کنند. هدف قرار دادن نئوآنتی ژن های درست برای ارائه واکسن یا سلول درمانی می تواند روش امیدوارکننده ای برای از بین بردن سرطان با کمترین عوارض جانبی باشد اما صدها جهش در یک تومور وجود دارند که تنها بعضی از آنها می توانند به واکنش ایمنی در مقابل سرطان منجر شوند.
دانشمندان "موسسه ایمنی درمانی سرطان پارکر"(PICI) آمریکا، پارامترهایی را عرضه کرده اند که می تواند پیش بینی نماید که کدام یک از نئوآنتی ژن ها در از بین بردن سرطان موثر هستند. یافته های این پژوهش می توانند به ارائه نسل جدیدی از ایمنی درمانی ختم شوند که موثرتر هستند و به صورت شخصی سازی شده تجویز می شوند.
دانشمندان طی تحلیل های محاسباتی خود، خاصیت های جدیدی را یافتند که حاکی از این هستند که احتمال بروز واکنش ایمنی در کدام یک از نشانگرهای سرطان بیشتر است.
هنگامی که دانشمندان، داده های این مدل را آزمایش کردند، دریافتند که مدل می تواند نئوآنتی ژن های موثر را با ۷۵ درصد دقت و انواع بدون تاثیر را با ۹۵ درصد دقت پیش بینی نماید.
"دنیل ولز"(Daniel Wells)، از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: هدف ما این است که نهایتا یک درمان جدید مبتنی بر نئوآنتی ژن ها ارائه دهیم. اگر هر روش قدیمی و جدیدی، از این داده ها برای محک زدن پیش بینی های خود استفاده نماید، همکاری و تکرار روش های جدید با سرعت بیشتری انجام می شود.
وی ادامه داد: پیش بینی نئوآنتی ژن ها تا حالا مانند یک جعبه سیاه بوده است. مدلی که ما عرضه کرده ایم، از اهمیت زیادی برخوردارست برای اینکه اولین مدلی است که این خاصیت های موثر را شناسایی می کند.
پژوهش های بسیاری باید انجام شوند تا تاثیر این مدل را در پیش بینی انواع سرطان نشان دهند اما این اکتشافات، گام بزرگی در حوزه پژوهش های مربوط به نئوآنتی ژن ها به شمار می روند.
"لیزا باترفیلد"(Lisa Butterfield)، از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: این پژوهش می تواند ارائه دارو و الگوریتم های مربوط به آنرا بهبود ببخشد. مدل ما می تواند آنتی ژن های مربوط به هر سرطان و سیستم ایمنی را اولویت بندی کند و به ارائه درمان بهتر بیانجامد.
این پژوهش، در مجله "Cell" به چاپ رسید.




منبع:

1399/07/21
14:26:50
5.0 / 5
1170
تگهای خبر: پژوهش , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
تعمیر سرور فیکس سرور

fixserver.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فیكس سرور محفوظ است

فیكس سرور

سرور و هاست و دامین