نجات اكوسیستم های دریایی با مدیریت حفاری در بستر دریاها

نجات اكوسیستم های دریایی با مدیریت حفاری در بستر دریاها به گزارش فیكس سرور پژوهشگران آمریكایی قصد دارند با مرتفع ساختن شكاف های علمی در مورد حفاری در بستر دریاها، به مدیریت بهتر این كار و نجات اكوسیستم های دریایی كمك كنندـ


به گزارش فیکس سرور به نقل از ایسنا و به نقل از ساینس دیلی، گروهی متشکل از ۱۳ زیست شناس برجسته به سرپرستی پروفسور "کریگ اسمیت"(Craig Smith)، پژوهشگر "دانشگاه هاوایی" (UH) آمریکا تلاش دارند تصورات غلط علمی را که به محاسبات نادرست منجر می شوند و استخراج مواد معدنی از بستر دریا را تحت تأثیر قرار می دهند، برطرف کنند.
دریاها و اقیانوس های عمیق، بخش قابل توجهی از زیست کره را در بر دارند و اکوسیستم های بزرگی از این سیاره را در خود جای داده اند. تمایل به حفاری بستر دریاها و استخراج فلزاتی مانند مس کبالت، روی، منگنز و فلزات پرارزش دیگر، در دهه اخیر افزایش یافته است و انتظار می رود که فعالیتهای حفاری بزودی آغاز شوند.
اسمیت اظهار داشت: تصورات غلط علمی و محاسبات نادرست، موضوعی هشداربرانگیز است که می تواند اثرات احتمالی در حفاری بستر دریاها داشته باشد. ما در بررسی های خود دریافتیم که اثر حفاری نادیده گرفته می شود و درک ضعیفی در مورد میزان حساسیت و تنوع زیستی اکوسیستم های عمق دریا وجود دارد. ما تصمیم داریم تصورات نادرست در مورد این مورد را برطرف نماییم و آنچه در مورد اثرات حفاری در بستر دریا پوشیده است، بدانیم.
اسمیت و همکارانش علاوه بر اثر حفاری بر اکوسیستم های دریایی، به بررسی نتایج آن در بستر دریا و سکونتگاه هایی پرداختند که در اثر حفاری تخریب می شوند.


اسمیت افزود: مبحث اساسی پژوهش این است که امکان دارد خیلی از اکوسیستم های عمق دریا، تحت تأثیر حفاری بستر دریا قرار بگیرند. این مورد می تواند به از بین رفتن تنوع زیستی و انقراض گونه های دریایی منجر شود.
به قول پژوهشگران، میزان حساسیت اکوسیستم دریایی نسبت به حفاری بستر دریاها، تابحال قابل بررسی یا شبیه سازی نبوده است.
اسمیت افزود: هیچ کدام از شبیه سازی هایی که تابحال انجام شده اند، نتوانسته اند اطلاعات کافی در مورد حفاری در مقیاس کامل عرضه کنند.
وی ادامه داد: اصلاح باورهای نادرست و شکاف های علمی می تواند اولین گام برای مدیریت حفاری در بستر دریاهای عمیق باشد.
این پژوهش، در مجله "Trends in Ecology and Evolution" به چاپ رسید.



1399/05/20
22:25:57
5.0 / 5
1649
تگهای خبر: پژوهش , دانش , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
تعمیر سرور فیکس سرور

fixserver.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فیكس سرور محفوظ است

فیكس سرور

سرور و هاست و دامین