با تلاش پژوهشگران آمریكایی صورت می گیرد

بهبودی بعد از حمله قلبی با كمك یك برچسب!

بهبودی بعد از حمله قلبی با كمك یك برچسب! به گزارش فیكس سرور پژوهشگران آمریكایی، نوعی برچسب ابداع نموده اند كه بدون داشتن عوارض جانبی خاصی می تواند به بهبودی بعد از حمله قلبی كمك نماید.


به گزارش فیكس سرور به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، یكی از طریق های درمانی كه معمولا پژوهشگران حوزه پزشكی به افرادی كه به حمله قلبی گرفتار شده اند، پیشنهاد می دهند، استفاده از برچسب های قلب برای بهبودی كامل است.
این برچسب ها طوری طراحی می شوند كه به بازسازی بافت سالم بعد از صدمه و بازگرداندن اندام مورد نظر به عملكرد درست كمك كنند. پژوهشگران "دانشگاه ایالتی كارولینای شمالی " (NC State)، نوعی برچسب طراحی نموده اند كه خیلی از خطرات روش های دیگر را به همراه ندارد.
در سال های اخیر، برچسب های آزمایشی بسیاری برای افرادی كه حمله قلبی را پشت سر گذاشته اند، ابداع شده اند كه هر یك از آنها خصوصیت های منحصر به خویش را دارند اما همگی برای ترمیم بافتی طراحی شده اند كه در اثر حمله قلبی، صدمه دیده و به صدمات بازگشت ناپذیری گرفتار شده اند. خیلی از روش های درمان، راه هایی مانند استفاده از سلول های زنده را شامل می شوند كه در قالب هایی پرورش یافته اند تا بتوانند نقش سلول های عادی قلب را بازی كنند و به تقلید از ضربان قلب بپردازند.
پژوهشگران دانشگاه ایالتی كارولینای شمالی معتقدند كه استفاده از مواد سلولی زنده، خطراتی را به همراه دارد؛ همچون این كه خطر بروز تومور و ضربان غیرعادی قلب را زیاد می كند و باعث واكنش سیستم ایمنی بدن بیمار می شود. این پژوهشگران باور دارند كه با انتخاب جایگزین ایمن، توانسته اند بر چنین مشكلاتی غلبه كنند.
"كه چنگ" (Ke Cheng)، از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: ما یك برچسب برای قلب ابداع كرده ایم كه می تواند مشكلات مربوط به استفاده از سلول های زنده را حل كند و سلول درمانی را به صورت موثر به محل صدمه دیده برساند.
پژوهشگران، این برچسب های جدید را روی بافت قلب موش هایی كه به حمله قلبی گرفتار شده بودند، به كار گرفتند و توانستند طی یك دوره سه هفته ای، عملكرد قلب آنها را تا ۵۰ درصد بالا برند. در این مدت، صدمات وارد شده به محل صدمه دیده هم تا ۳۰ درصد كاهش پیدا كرد.
پژوهشگران با آزمایش های بیشتر دریافتند كه برچسب های منجمدشده هم به خوبی برچسب های تازه كار می كنند و عملكرد درستی دارند.
این پژوهش، در مجله "Science Translational Medicine" به چاپ رسید.



1399/01/22
13:30:27
5.0 / 5
3017
تگهای خبر: پژوهش , دانش , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
تعمیر سرور فیکس سرور

fixserver.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فیكس سرور محفوظ است

فیكس سرور

سرور و هاست و دامین