رقابت ناسا برای ساخت سنسوری كه در زهره دوام بیاورد

رقابت ناسا برای ساخت سنسوری كه در زهره دوام بیاورد فیكس سرور: آژانس فضایی آمریكا(ناسا) به دنبال ساخت سنسوری است كه بتواند در شرایط سخت و دشوار سیاره زهره دوام بیاورد و به همین دلیل از عموم مردم دعوت كرده است تا در یك رقابت به طراحی یك سنسور كارآمد بپردازند و جایزه ببرند.


به گزارش فیكس سرور به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، سیاره زهره(Venus) برای زنده ماندن حدودا هر چیزی كه روی زمین وجود دارد همچون كاوشگرها، شرایط دشواری به وجود می آورد و آنها نمی توانند در محیط خاص این سیاره دوام بیاورند.
اینكه ناسا فكر می كند قطعات الكترونیكی مقاومی برای زنده ماندن در زهره دارد، بدان معنا نیست كه كاوشگرهای آینده آماده لمس سطح این سیاره جهنمی هستند. ناسا برای این منظور، كمك می خواهد و به همین دلیل با "HeroX" جهت راه اندازی یك رقابت برای ایجاد سنسور اجتناب از موانع كه بتواند در زهره دوام بیاورد، همكاری می كند.
درانتها این رقابت در مجموع ۳۰ هزار دلار جایزه به سه سنسور برتر می رسد كه می توانند ضمن تحمل دمای شدید سطح زهره(بیش از ۴۲۶ درجه سانتی گراد) و فشار ۹۲ برابری نسبت به زمین، روی سطح این سیاره به كاوش بپردازد.
عموم مردم در سراسر جهان كه حداقل ۱۸ سال سن دارند، می توانند در این رقابت شركت نمایند. ثبت نام در این رقابت تا ۲۹ ماه می باز است.
آثار از اول ژوئن تا دوم ژوئیه داوری می شوند و برندگان در تاریخ ششم ژوئیه اعلام خواهند شد.
ناسا از شركت كنندگان خواسته است تا از طرح فعلی كه در عكس خبر مشاهده می شود بعنوان نقطه شروع استفاده كنند.
در صورتیكه جایزه خوبی برای این مسابقه در نظر گرفته شده است، هزینه های توسعه سنسور در چنین مدت زمان كوتاهی را نیز نباید نادیده گرفت.
ناسا از مردم خواسته است تا تجهیزات قبلی را به روز كنند. بعنوان مثال فرودگرهای روسیه موسوم به "ونرا"(Venera) هیچ گاه بیشتر از دو ساعت روی سطح زهره دوام نیاوردند. حالا فناوری ها و تجربه آژانس های فضایی مطمئناً به تحقق این امر كمك خواهد كرد، اما هنوز هم كار كوچكی نیست و با دشواری های زیادی هم راه است.




منبع:

1398/11/30
15:37:03
5.0 / 5
4261
تگهای خبر: الكترونیكی , فناوری , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
تعمیر سرور فیکس سرور

fixserver.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فیكس سرور محفوظ است

فیكس سرور

سرور و هاست و دامین