توسعه انسولین از زرده تخم مرغ

توسعه انسولین از زرده تخم مرغ به گزارش فیكس سرور پژوهشگران ˮموسسه علوم اعصاب و سلامت روان فلوریˮ(Florey Institute of Neuroscience and Mental Health) استرالیا به تازگی موفق به توسعه انسولین از زرده تخم مرغ شده اند.


به گزارش فیكس سرور به نقل از ایسنا وبه نقل از گیزمگ، پژوهشگران استرالیایی در مطالعه اخیرشان موفق به توسعه انسولین از زده تخم مرغ شده اند كه می تواند روزی بعنوان درمانی ارزان تر و امن تر برای بیماران مبتلا به دیابت مورد استفاده قرار گیرد. دیابت نوعی اختلال ناتوان كننده است كه در سراسر جهان ۳۸۰ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده است. یكی از اشكالات آن این است كه بیماران می بایست به صورت مداوم قند خون خویش را مورد بررسی قرار دهند.
هم اكنون پمپ های انسولین هورمون های مهمی كه بدن به آنها نیاز دارد را ارسال می كنند اما به علت تركیبی كه با نام "فیبریل"(fibrils) شناخته می شود احتیاج به تعویض منظم دارند. این تركیبات طی یك یا دو روز بعنوان تركیبات انسولین در توده ها جمع می شوند و خطر انسداد را ایجاد می كنند اما به تازگی دانشمندان استرالیایی، انسولینی توسعه داده اند كه می تواند جایگزین خوبی برای بیماران مبتلا به دیابت باشد.
تشكیل فیبرل ها به این مفهوم است كه افراد دیابتی برای پیشگیری از خطر انسدادهای خطرناك، باید هر ۲۴ تا ۷۲ ساعت پمپ های انسولین خویش را تعویض كنند. ازاین رو علاقه زیادی به ایجاد انسولین مصنوعی كه به این روش رفتار نمی كند، وجود دارد. محققان موسسه علوم اعصاب و روان "فلوری" ملبورن با استفاده از كمك پژوهشگران ژاپنی موفق به توسعه انسولین از زرده تخم مرغ شده اند.
"اختر حسین"(Akhter Hossain) نویسنده ارشد این مطالعه اظهار داشت: استفاده از زرده تخم مرغ بعنوان منبع غنی قند همگن متد جدیدی است كه توسط پژوهشگران ژاپنی دانشگاه اوساكا موفق به توسعه آن شدیم. این یك عامل كلیدی بود تا ما بتوانیم اثر شیمیایی قند بر روی مولكول انسولین و فیبریلاسیون را مورد بررسی قرار دهیم.
محققان انسولینی را كه توسعه دادند "گلیكوانسولین"(glycoinsulin) نامیدند و اظهار كردند: این انسولین در آزمایشات اولیه عملكرد بسیار خوبی داشته است.
اختر حسین در ادامه اضافه كرد: نه تنها تحقیقات ما نشان داد كه گلیكوانسولین حتی در درجه حرارت و غلظت زیاد فیبریل ها را تشكیل نمی دهد، بلكه در سرم(خون) انسان هم پایدارتر از انسولین معمولی عمل می كند.
یافته های این مطالعه در مجله "Journal of American Chemical Society" منتشر گردید.



1398/10/21
20:03:30
5.0 / 5
4423
تگهای خبر: پژوهش , دانش , دانشگاه , كالا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
تعمیر سرور فیکس سرور

fixserver.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فیكس سرور محفوظ است

فیكس سرور

سرور و هاست و دامین