بهره گیری وایمو از یك رقابت تكاملی برای پیشرفت خودرو های خودران

بهره گیری وایمو از یك رقابت تكاملی برای پیشرفت خودرو های خودران فیكس سرور: شركت ˮوایموˮ(Waymo) برای پیشبرد فناوری خودران خودرو های خود مبادرت به برگزاری یك رقابت بین سیستم های مختلف آموزش هوش مصنوعی و مسابقه آنها با هم كرده كه هوشمندترین سیستم از داخل آن بیرون می آید.


به گزارش فیكس سرور به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، فرآیند آموزش هوش مصنوعی خودرو های خودران بسیار دشوار است، چونكه به استفاده از مقدار زیادی از توان محاسباتی برای آموزش سیستم ها به صورت موازی نیاز است و سالها طول می كشد تا پژوهشگران سیستم های ناكارآمد را به صورت دستی از دور خارج كنند.
حالا بنظر می رسد "وایمو" روش بهتر و دقیق تری یافته است. این شركت با شركت "دیپ مایند"(DeepMind) روی روش آموزش مبتنی بر جمعیت برای تشخیص عابر پیاده همكاری كرده است كه بهترین شبكه های عصبی را داراست و بهترین عملكرد را در انتخاب دارد و سبب صرفه جویی در وقت و هزینه می شود.
این رویكرد بطور منظم شبكه های عصبی را در مقابل یكدیگر به رقابت وامی دارد و نمونه های ضعیف تر با نسل های قوی تر جایگزین می شوند كه نسخه هایی با عملكرد بهتر با پارامترهای كمی تنظیم شده هستند.
این كار بطور خودكار شبكه های فقیر از نظر اطلاعات و عملكرد را كنار می زند و موجب صرفه جویی در زمان و هزینه "وایمو" می شود، چونكه دیگر نیازی به بازنویسی شبكه از ابتدا ندارد.
البته یك خطر وجود دارد و آن اینكه این روش بیش از اندازه بر بهبود كوتاه مدت تمركز دارد. "وایمو" برای مقابله با این موضوع، فضاهایی به وجود آورده كه در آن شبكه های عصبی یكدیگر را در زیرگروه ها برای به دست آوردن نتایج قوی در عین حفظ تنوع به چالش می كشند كه می تواند شرایط مناسب تری برای رانندگی در دنیای واقعی فراهم آورد.
نتایج شناسایی عابر پیاده(PBT) در این روش امیدوار كننده بود. رویكرد PBT نتایج كاذب را نسبت به قبل در نصف مدت 24 درصد كم كرد. این آزمایش به قدری خوب پیش رفت كه "وایمو" حتی از PBT در مدلهای دیگر نیز بهره برد.
این به نوبه خود، خودرو های خودرانی را وعده می دهد كه می توانند به راحتی با پیچیدگی های رانندگی و جلوگیری از برخورد مقابله كنند.




منبع:

1398/05/07
21:19:11
5.0 / 5
4765
تگهای خبر: آموزش , پژوهش , فناوری , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
تعمیر سرور فیکس سرور

fixserver.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فیكس سرور محفوظ است

فیكس سرور

سرور و هاست و دامین