ارتباط میان بیماری های قلبی مادرزادی و سرطان

ارتباط میان بیماری های قلبی مادرزادی و سرطان فیكس سرور: آخرین تحقیقات پژوهشگران ˮدانشگاه گوتنبرگˮ(University of Gothenburg) سوئد نشان داده است كه احتمال ابتلاء به سرطان در بیماران جوان مبتلا به بیماری های قلبی مادرزادی بالا است.


به گزارش فیكس سرور به نقل از ایسنا، پژوهشگران سوئدی اخیراً ارتباط بین بیماری های قلبی مادرزادی(CHD) و خطر ابتلاء به سرطان را دریافته اند. طی این مطالعه آنها هزاران كودك و نوجوان مبتلا به بیماری قلبی مادرزادی را مورد بررسی قرار دادند.
با استفاده از داده های ملی "مركز بیماری و مرگ و میر سوئد"(national Swedish Patient and Cause of Death) پژوهشگران تمام افراد متولد سال های ۱۹۷۰ تا ۱۹۹۳ مبتلا به بیماری قلبی مادرزادی را با افراد سالم متولد همان سال ها مورد بررسی قرار دادند.
بعد از بررسی های بسیار پژوهشگران دریافتند احتمال ابتلاء به سرطان در افراد مبتلا به بیماری قلبی مادرزادی جوان بسیار بالا است.
نقص مادرزادی قلبی(CHD) كه همین طور بعنوان آنومالی قلبی مادرزادی یا بیماری قلبی مادرزادی شناخته می شود، مشكلی در ساختار قلب است كه از همان زمان تولد وجود دارد. از علایم و نشانه های این بیماری می توان به تنفس سریع، پوست آبی و كبود، وزن گیری ضعیف، و بی حالی باشد. نقص مادرزادی قلب موجب ساختار غیرطبیعی قلب می شود و آن، منجر به ایجاد صداهای غیرطبیعی به نام سوفل قلبی می گردد كه گاهی اوقات با شنیدن تشخیص داده می شوند. البته، تمام صداهای غیرطبیعی قلب به جهت نقص مادرزادی ایجاد نمی گردد.
خیلی از نقص های قلبی مادرزادی را می توان با استفاده از اكوكاردیوگرافی جنینی در دوره حاملگی تشخیص داد. این آزمایش می تواند در طول سه ماهه دوم حاملگی صورت گیرد.
پژوهشگران اعلام نمودند ما بعد از بررسی ها دریافتیم كودكان و افراد جوان مبتلا به بیماری قلبی مادرزادی در مقایسه با افراد سالم هم سن شان، بیشتر در معرض ابتلاء به سرطان قرار دارند اما افراد می توانند با داشتن رژیم غذایی سالم، ورزش كردن و در معرض استرس قرار نگرفتن این مساله را كنترل كنند.




منبع:

1398/04/16
23:30:16
5.0 / 5
4333
تگهای خبر: پژوهش , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
تعمیر سرور فیکس سرور

fixserver.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فیكس سرور محفوظ است

فیكس سرور

سرور و هاست و دامین