با تلاش پژوهشگران آمریكایی صورت می گیرد

كنترل بیماری های مزمن با یك ایمپلنت كنترل از طریق دور!

كنترل بیماری های مزمن با یك ایمپلنت كنترل از طریق دور! فیكس سرور: پژوهشگران آمریكایی، نوعی ایملپنت برای رساندن دارو به بدن ابداع نموده اند كه می توان آنرا از طریق دور كنترل كرد.


به گزارش فیكس سرور به نقل از ایسنا و به نقل از ساینمگ، شاید روزی افراد مبتلا به بیماری های مزمن مانند التهاب مفصل، دیابت و بیماری قلبی بتوانند مصرف دارو را كنار بگذارند و بجای آن از ایمپلنتی به اندازه حبه انگور استفاده كنند كه قابلیت كنترل از طریق دور دارد. به گزارش "مركز كنترل و پیشگیری بیماری"(CDC)، بیماری های مزمن، از شایع ترین و پرهزینه ترین انواع بیماری هستند.
پژوهشگران "بیمارستان متودیست"(Houston Methodist Hospital) آمریكا در پژوهش جدید خود توانستند میزان مشخصی از داروهای دو بیماری مزمن را به بدن برسانند. آنها ارسال دارو را با استفاده از یك "سیستم ارسال نانوكانال" (nDS) كه با كمك بلوتوث كنترل می شد، انجام دادند. nDS، امكان ارسال كنترل شده داروها را بدون استفاده از پمپ، سوپاپ و یا منبع نیرو فراهم می آورد و نیاز به بارگیری مجدد ندارد. پژوهشگران قصد دارند سال آینده، این محصول را در فضا آزمایش نمایند.
این پژوهش نشان داده است كه چگونه پژوهشگران بیمارستان متودیست، ارسال طولانی مدت داروها را برای مشكلات روماتیسم مفصلی و فشار خون بالا انجام دادند. این داروها اغلب در زمان های خاصی از روز، در مقادیر متفاوت و برمبنای نیاز بیماران مصرف می شوند.


"آلساندرو گراتونی"(Alessandro Grattoni)، مدیر بخش نانو دارو در بیمارستان متودیست و از نویسندگان این پژوهش اظهار داشت: این ایمپلنت، قسمتی از نوآوری های ما برای مراقبت از سلامتی است. شاید این ابزار پزشكی كه به راحتی از طریق دور كنترل می شود، بتواند به مدیریت بهتر بیماری كمك نماید و مانع از نرسیدن دارو به بدن شود.
هدف گراتونی و همكارانش از ابداع این ابزار، تنظیم نحوه رساندن دارو به بدن برای رفع بیماری های گوناگون همچون ایدز یا سرطان و پیش گیری از ابتلاء به آنها بود.
پژوهشگران بیمارستان متودیست در نظر دارند با كمك این ابزار، امكان آزمایش از طریق دور در "ایستگاه فضایی بین المللی"(ISS) را در سال ۲۰۲۰ فراهم آورند. آنها امیدوارند روزی بتوانند این ابزار را در سطح گسترده برای درمان بیماران از طریق دور به كار ببرند. این ابزار می تواند بهبودی در كیفیت زندگی بیماران ایجاد كند و هزینه مراقبت از سلامتی را كم كند.
این ایمپلنت كه نیروی آن از باتری تأمین می شود، یك ریزتراشه دارد كه با بلوتوث كار می كند و مبتنی بر ارتباط بی سیم است. پژوهشگران، این ریزتراشه را برای سه حالت استاندارد، كاهش و افزایش برنامه ریزی كردند تا كارایی فناوری خودرا اثبات كنند. آنها برای تنظیمات هر یك از حالت ها، ولتاژ به خصوصی را در ایمپلنت به كار گرفتند تا ارسال دارو را كنترل كنند.
ابزار كنونی ارسال دارو به بدن، مبتنی بر مكانیسم پمپاژ و یا پورت های خارجی هستند و معمولاً هر دو ماه یك دفعه به بارگیری مجدد نیاز دارند اما ابزار پژوهشگران متودیست، زیر پوست قرار می گیرد و از یك لایه نانوسیال استفاده می نماید كه معمولاً برای نیمه رساناها به كار می رود. میزان دارو برای هر بیمار تنظیم می شود و ایمپلنت، داروها را برای ماهها و یا سال ها به بدن می رساند.




منبع:

1398/04/05
01:25:19
5.0 / 5
4779
تگهای خبر: پژوهش , فناوری , كیفیت , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
تعمیر سرور فیکس سرور

fixserver.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فیكس سرور محفوظ است

فیكس سرور

سرور و هاست و دامین