زنبورهای رباتیك ناسا یار فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی

زنبورهای رباتیك ناسا یار فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی فیكس سرور: ناسا می خواهد تا اواخر ماه آوریل ۲۰۱۹ دو ˮزنبور فضایی رباتیكˮ را برای پیوستن به خدمه ایستگاه فضایی بین المللی برای كمك در انجام آزمایشات ویژه ارسال نماید.


به گزارش فیكس سرور به نقل از ایسنا و به نقل از تك تایمز، زنبورها بعنوان یكی از پرمشغله ترین و سخت كوش ترین حیوانات روی كره زمین شناخته می شوند. بدین سبب جای تعجب نیست كه ناسا در مأموریت اخیر خود از آنها بعنوان دستیاران رباتیك تازه كار در فضا استفاده نماید.
این ربات ها "زنبورهای فضایی"(Astrobees) نام دارند و اندازه زنبورهای رباتیك مذكور یك فوت مربع است و بنابر گفته ها این ربات ها می توانند در انجام كارهای روزمره و توسعه و آزمایش فناوری گرانش صفر به خدمه ایستگاه فضایی بین المللی كمك كنند.
بگفته ناسا، زنبورهای فضایی رباتیك می توانند بدون نظارت فضانورد وظایف خودرا انجام دهند. بدین ترتیب با ورود این زنبورهای رباتیك به ایستگاه فضایی بین المللی، فضانوردان می توانند به راحتی برخی كارها را به آنها محول كنند و خود بر سایر وظایف مهم دیگر تمركز كنند.
ناسا می خواهد با نصب ماژول پیش رانش مغناطیسی بر روی این زنبورهای رباتیك از آنها برای تست فناوری پیش رانش مغناطیسی در محیط جاذبه صفر ایستگاه فضایی بین الملی استفاده نماید. این نوع فناوری یك گام مهم در توسعه تلسكوپی كه می تواند نشانه های زندگی در كهكشان های دور را تشخیص دهد، به حساب می آید.
زنبورهای یاد شده مجهز به چند دوربین، حسگر، صفحه نمایش لمسی، بلندگو و میكروفن هستند و هر زنبور رباتیك با بازوهای مكانیكی خود می تواند مجموعه ای از كارها را انجام دهد.
دانشمندان ناسا این زنبورهای فضایی رباتیك را در مركز تحقیقات ایمز(Ames Research Center) در ایالت كالیفرنیا آمریكا توسعه داده اند.
هر ربات مكعبی شكل می تواند با پیش ران هایی پنكه ای در هر جهت پرواز كند. درون ربات های مذكور باتری هایی باز تعبیه شده است و هر زمان كه شارژ این باتری در حال اتمام باشد این زنبورهای رباتیك به صورت خودكار به یك نیروگاه متصل می شوند و شارژ می شوند.



1398/01/18
13:44:41
5.0 / 5
4363
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
تعمیر سرور فیکس سرور

fixserver.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فیكس سرور محفوظ است

فیكس سرور

سرور و هاست و دامین