خواسته جدید پژوهشگران حوزه فضا

قوانین صیانت از فضا را تغییر دهید!

قوانین صیانت از فضا را تغییر دهید! فیکس سرور: گروهی از پژوهشگران حوزه فضا در یک پژوهش مشترک خواهان وضع قوانین جدیدی پیرامون اکتشافات فضایی شدند تا فصل جدیدی را از محافظت فضا تعریف کنند.


به گزارش فیکس سرور به نقل از ایسنا، گروهی از پژوهشگران خواهان تقویت سیاست های فعلی حفاظت سیاره ای فراتر از فضای اطراف زمین شدند تا الزاماتی برای حفظ محیط ماه و مریخ اعمال شود.
به نقل از اسپیس دیلی، استدلال پژوهشگران این است که دستورالعمل ها باید علاوه بر آلودگی بیولوژیکی، برای رسیدگی بیشتر به مشکل زباله های مداری، شلوغی و مسائل امنیتی گسترش یابند. همچنین، آنها اضافه کردن مشوق هایی را به همه سیاست های موجود و بهبودیافته پایداری سفارش کردند.
این پژوهش به سرپرستی «دیمیترا آتری»(Dimitra Atri) پژوهشگر «مرکز اخترفیزیک و علوم فضایی دانشگاه نیویورک ابوظبی»(NYUAD) انجام شد. سایر اعضای گروه عبارتند از «پائولینا اومانسکی»(Paulina Umansky) از «دانشگاه کالیفرنیا برکلی»(UC Berkeley) و «کی آر اسرینیواسان»(K. R. Sreenivasan) از «دانشگاه نیویورک»(NYU).
پژوهشگران در این پروژه، مرور جدیدی را روی قوانین و سیاست های فعلی صیانت از سیاره ارایه داده اند و کاستی های مهمی را در قوانین هدایت اکتشاف فضایی انسان شناسایی کرده اند. بطور ویژه، آنها چندین پرسش را ذکر کرده اند که قوانین موجود به آنها توجهی ندارند. این پرسش ها پیرامون مشکلاتی همچون آلودگی جوی هستند که شکاف های مهمی را در سیاست حفظ سیاره ایجاد می کنند و باید بطور مشترک با آنها مقابله نمود.
علاوه بر این، پژوهشگران استدلال هایی را برای لزوم پایداری در اجرام سیاره ای مانند ماه و مریخ مطرح کرده اند و نمونه هایی را از مزایای زمینی ارایه داده اند که می توان آنها را از شیوه های اکتشاف پایدار در فضا به دست آورد. بطور ویژه، آنها توسعه بالقوه فناوری های جدیدی را مطرح کرده اند که بااینکه جهت استفاده های پایدار فراتر از زمین طراحی شده اند، اما می توانند فناوری های زمینی را نیز ارتقاء دهند.
آتری اظهار داشت: پایداری باید به یک اصل اساسی در اکتشاف فضایی انسان تبدیل گردد. همانطور که ما تغییرات آب وهوایی را به عنوان یک چالش بزرگ پیش روی جامعه انسانی زمینی خود می دانیم، جامعه فضایی نیز باید رسیدگی به پایداری فضا را با همان فوریت شروع کند. قوانین و روش هایی که حالا اجرا می شوند، بر نسل بعدی اکتشافات فضایی حاکم خواهند بود. قوانین جدید، مبنایی را برای اکتشاف فضایی پاک و ایمن ایجاد می کنند که نه فقط برای سال های آتی سازنده و قابل اجرا خواهند بود، بلکه از نظر الزامات و قابلیت اجرا نیز قوی تر و ویژه تر هستند.
این پژوهش در مجله «Space Policy» به چاپ رسید.




منبع:

1403/03/15
14:44:53
0.0 / 5
192
تگهای خبر: پژوهش , دانش , دانشگاه , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
تعمیر سرور فیکس سرور

fixserver.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فیكس سرور محفوظ است

فیكس سرور

سرور و هاست و دامین