شروع ثبت نام شرکت در نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته ایران ساخت

شروع ثبت نام شرکت در نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته ایران ساخت فیکس سرور: یازدهمین نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست آزمون پیشرفته «ایران ساخت»، اواسط دی ماه با عرضه محصولات و خدمات فناورانه ساخت داخل در 14 بخش موضوعی انجام می شود.


به گزارش فیکس سرور به نقل از ایسنا، جواد مشایخ، معاون توسعه اقتصاد دانش ­بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از شروع پروسه ثبت نام در یازدهمین نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست آزمون پیشرفته ایران ساخت آگاهی داد و اظهار داشت: این نمایشگاه ۱۲ تا ۱۵ دی ­ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.
وی ادامه داد: اضافه شدن تجهیزات تست و آزمون پیشرفته به عنوان نمایشگاه باتوجه به اضافه شدن کلیدواژه «اقتصاد دانش ­بنیان» به عنوان «معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری» با هدف گسترش بازار شرکت های تولید کننده تجهیزات تست و آزمون به متقاضیان بخش صنعت انجام شده است.
مشایخ اشاره کرد: دهمین دوره نمایشگاه که آذر سال ۱۴۰۱ برگزار گردید، حدود ۴۰۰ شرکت، ۹ هزار مدل-محصول را معرفی کردند که تا حالا منجر به فروش ۱۹۰ میلیارد تومانی محصولات در نمایشگاه شده است.
رییس یازدهمین نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست آزمون پیشرفته ایران ساخت اظهار داشت: یازدهمین دوره نمایشگاه در چهارده بخش موضوعی نفت و پتروشیمی، الکترونیک و نرم افزار و شبیه­ سازها، عمران و ساختمان، مکانیک، شیمی و متالوژی، کشاورزی و محیط زیست، فیزیک پایه، تجهیزات عمومی آزمایشگاهی، مواد آزمایشگاهی، مهندسی پزشکی و زیست مواد، خدمات سکوبندی، خدمات کالیبراسیون و تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی مدارس برگزار خواهدشد، با این تفاوت که شرکتها علاوه بر تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، امکان عرضه محصولات با قابلیت استفاده در تست و آزمون های بخش­های مختلف صنعتی را نیز خواهند داشت.
مشایخ با اشاره به شرایط حضور محصولات و شرکت ها، اضافه کرد: حضور قطعی ثبت نام کنندگان در نمایشگاه بعد از تأیید فنی محصولات آنها و محرز شدن نقش آنان در بومی سازی و دستیابی به فناوری ساخت و یا تولید محصولات امکان پذیر خواهد بود.
وی افزود: محصولات با در نظر گرفتن شرایط دانش بنیانی و دو سنجه سطح فناوری ذاتی و میزان بومی سازی، ارزیابی و سطح بندی می شوند و شرکتها می توانند دستورالعمل ارزیابی فنی محصولات را در سایت نمایشگاه ببینند.
حمایت از تولیدکنندگان و فناوران داخلی
معاون توسعه اقتصاد دانش ­بنیان معاونت علمی درباب حمایت های این نمایشگاه اضافه کرد: همانند سال قبل برای محصولات سطح اول تا سوم شرکت هایی که در نمایشگاه حضور دارند، به ترتیب ۴۰، ۲۵ و ۱۰ درصد از قیمت محصولات خریداری شده توسط مراکز علمی و پژوهشی دولتی را برمبنای بخشنامه سطح بندی به عنوان یارانه پرداخت خواهد شد.
مشایخ افزود: در امتداد پشتیبانی از ارتقاء کیفی محصولات عرضه شده در نمایشگاه، پنج درصد حمایت بیشتر به محصولاتی که موفق به دریافت گواهی نامه های CE، انطباق با محصول، انطباق با استاندارد و طراحی صنعتی شده­اند، تعلق خواهد گرفت.
ثبت نام شرکت و ثبت محصول در نمایشگاه
رییس نمایشگاه ایران ساخت اضافه کرد: پروسه مربوط به ثبت نام شرکت و ثبت محصول از اول مهر ماه سال جاری در سایت نمایشگاه شروع شده و مطابق با جدول زمانبندی پروسه اجرائی نمایشگاه صورت خواهد پذیرفت.
بگفته مشایخ برای هماهنگی بیشتر دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور و ایجاد فرصت کافی جهت بررسی محصولات، پروسه صدور پیش فاکتور توسط شرکتها از اول دی­ ماه شروع می شود. بدیهی است پروسه انعقاد قرارداد و قطعی کرد خریدها بعد از برگزاری نمایشگاه خواهد بود
ایجاد یک بستر دائمی برای همرسانی عرضه و تقاضا
معاون توسعه اقتصاد دانش ­بنیان اظهار داشت: بمنظور رونق هرچه بیشتر بازار شرکت های عرضه کننده تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و ایجاد یک بستر دائمی برای همرسانی عرضه و تقاضا، تسهیلات لیزینگ به خریداران بخش خصوصی ارائه خواهدشد.
به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، وی افزود: باعنایت به این که این طرح در طول سال اجرا می شود، تولیدکنندگان محصولات مرتبط که در نمایشگاه حضور پیدا کرده ­اند، می توانند در طول سال در سایت نمایشگاه به نشانیhttps: //iranlabexpo.ir/ مبادرت به ثبت محصولات جدید کنند.




منبع:

1402/07/07
12:53:17
0.0 / 5
298
تگهای خبر: آموزش , پژوهش , خدمات , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
تعمیر سرور فیکس سرور

fixserver.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فیكس سرور محفوظ است

فیكس سرور

سرور و هاست و دامین