تأسیس پارک بین المللی علم و فناوری با محوریت ایران

تأسیس پارک بین المللی علم و فناوری با محوریت ایران فیکس سرور: طی بازدید سرپرست مرکز تحقیقات و آموزش عالی عتبه حسینی کشور عراق از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، قرار شد از تجارب این سازمان جهت راه اندازی مرکزی مشابه در عراق استفاده گردد


به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس و نقل از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران (آیروست)، نمایندگان آستان قدس حسینی مقابل السلام (عتبه حسینی) از دستاوردهای سازمان بازدید کردند.
یوسف خلف یوسف سرپرست علمی مرکز تحقیقات علمی و نشر السبط عراق وابسته به عتبه حسینی (علیه السلام) به همراه احمد موسی مدیر، کرار علی حسین مسئول اداری و علی الساعدی مسئول روابط عمومی مرکز به منظور مذاکره و بازدید از توانمندی ها و دستاوردهای علمی و فناورانه سازمان و همین طور انتقال تجارب در راه اندازی پارک علم و فناوری بین المللی جمهوری اسلامی ایران، از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران بازدید کردند.
در ابتدای این دیدار دکتر حسن زمانیان معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران ضمن اشاره به نماد حاکمیتی سازمان در زمینه تحقیق و توسعه بیان داشت: با عنایت به هدف و رسالتی که به عهده سازمان است در شورای حکیمان سازمان آینده پژوهشی دنیا تا سال دو هزار و پنجاه پیشبینی و نیازهای پژوهشی را در بیست و چهار پروژه کلان و ملی استخراج نموده تا بتوانیم به هدف خود که رفع نیازهای کلان کشور است رسیده و به تحقیقات اساسی مورد نیاز جامعه دست پیدا کنیم.
دکتر حسن زمانیان اضافه کرد: سازمان، تجهیزات مورد نیاز انتقال فناوری به صنعت را با ساخت و تجهیز پایلوت پلنت های مختلفی در این حوزه به اجرا گذاشته و همین طور پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت نیز است.
معاون وزیر عتف اظهار داشت: مدلی که ما به شما پیشنهاد می دهیم و برای آن آمادگی داریم پیاده سازی نمونه ای از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در کشورهای اسلامی بخصوص محور مقاومت است تا دانش را به محصول تبدیل نمایید.
یوسف خلف یوسف ضمن تشکر از میزبانی سازمان بیان داشت: عتبه حسینی خدمات علمی و پزشکی زیادی به مردم عراق داشته همچون تاسیس هفت بیمارستان تخصصی و سه دانشگاه پیشرفته که میزبان دانشجویان فراوانی است.
وی اضافه کرد: ارادت و علاقه زیاد مردم عراق به جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و بهترین دلیل آن دفاع ایران از عراق در مقابله با داعش و متجاوزین به این کشور است و ما این محبت را همیشه به یاد خواهیم داشت.
او تاکید کرد: فرمان حضرت آیت الله سیستانی سبب شد که شهرکی را تاسیس نماید که در آن در زمینه علم و فناوری های روز دنیا تلاش هایی صورت گیرد و در واقع ما به دنبال جذب واحدهای فناور پیشگام در زمینه علوم و فناوری هستیم و آرزوی ما اینست که همان گونه که ایران در دفاع و بیرون راندن بیگانگان به ما کمک کرد در راه اندازی این شهر و پارک بین المللی یاری گر ما باشد.
وی اظهار داشت: شهر علمی که مقرر است تاسیس شود با هماهنگی وزارت علوم عراق خواهد بود و همکاری پارک های علم و فناوری موجود در ایران می تواند کمک شایانی به این امر نماید و به همین خاطر و به دستور آیت الله سیستانی ما به ایران آمدیم تا بازدیدی از دستاوردهای شما داشته باشیم و از نزدیک با روند علم و دانش در ایران آشنا شویم.






منبع:

1402/04/08
11:08:59
0.0 / 5
299
تگهای خبر: آموزش , پژوهش , خدمات , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
تعمیر سرور فیکس سرور

fixserver.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فیكس سرور محفوظ است

فیكس سرور

سرور و هاست و دامین