وزیر ارتباطات خبر داد:

اتصال ۹۵ درصد دستگاهها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

اتصال ۹۵ درصد دستگاهها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به گزارش فیکس سرور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم 20 ماه گذشته که حاصل کارِ گروهی همه دستگاهها است، راه اندازی پنجره ملّی خدمات دولت هوشمند است که تا حالا بیش از 95 درصد دستگاهها متصل شده اند.



به گزارش فیکس سرور به نقل از ایسنا، ایجاد دولت هوشمند همچون اهداف مهم دولت سیزدهم است و به خدمتی هوشمند گفته می شود که بدون مراجعه حضوری، بصورت برخط و بدون ارسال هرگونه مدرکی قابل دریافت باشد که این مورد آخر کار سختی است و نیازمند اتصال بانکهای اطلاعاتی همه دستگاه های دولتی به همدیگر است تا اطلاعات خودرا با هم به اشتراک گذارند.

در راستای ارائه خدمات دولت بصورت هوشمند، دولت سیزدهم قدمهای بلندی برداشته و آنرا به یک تکلیف قانونی برای همه دستگاهها تبدیل کرد. برمبنای قانون بودجه سال ۱۴۰۱، همه دستگاه های اجرائی کشور که دارای خدمات عمومی هستند مکلف شدند که سه فعالیت انجام دهند؛ اول این که پنجره واحد خدمات هوشمند خودرا راه اندازی کنند تا مردم از مراجعه به سامانه های گوناگون آنها اجتناب کنند، دوم حداقل یک سوم از خدمات پرکاربرد خودرا بصورت هوشمند بوسیله پنجره واحد خود عرضه کنند و سوم پنجره خدمات خودرا به «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» متصل کنند؛ البته دستگاهها دو تکلیف اول را باید تا پایان شهریورماه به سرانجام می رساندند.

وزارت ارتباطات هشت ماه زودتر از مهلت قانونی «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» را راه اندازی نمود و تا شهریورماه از مجموع حدود ۱۵۰ دستگاهی که خدمات عمومی ملی دارند و مشمول قانون هستند، بیش از ۴۰ دستگاه به پنجره ملی متصل شدند و مابقی نیز در کوشش برای انجام تعهد خود در مهلت قانونی بودند و از شروع پاییز سال قبل دستگاه و سازمان های زیادی به این پنجره متصل و خدمات خودرا از این طریق ارائه کردند.

در همین رابطه بتازگی عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- با انتشار پستی در یک پیامرسان داخلی درباره ی آخرین وضعیت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم ۲۰ ماه گذشته که حاصل کارِ گروهی همه دستگاهها است، راه اندازی «پنجره ملّی خدمات دولت هوشمند» است که تا حالا بیش از ۹۵ درصد دستگاهها متصل و قریب به ۵۰ درصد خدمات خودشان را از این طریق ارائه می کنند.

وی تاکید کرد: ۱۵ میلیون نفر تا حالا عضو شده اند و سفارش میکنم حتما امتحان کنید؛ بسیار کاربردی است.





منبع:

1402/03/18
14:43:59
0.0 / 5
249
تگهای خبر: ارتباطات , خدمات , دستگاه , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
تعمیر سرور فیکس سرور

fixserver.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فیكس سرور محفوظ است

فیكس سرور

سرور و هاست و دامین