ممنوعیت استفاده از پیامرسان های خارجی برای بانک های روسیه

ممنوعیت استفاده از پیامرسان های خارجی برای بانک های روسیه فیکس سرور: موسسات مالی در روسیه اجازه نخواهند داشت بوسیله پیامرسان هایی که خارج از این کشور مستقرند، با مشتریانشان تماس بگیرند.



به گزارش فیکس سرور به نقل از ایسنا، طبق مقررات جدیدی که توسط پارلمان روسیه تصویب شده است، بانکها در فدراسیون روسیه اجازه نخواهند داشت با مشتریانشان در شماری از پیامرسان های پراستفاده که مقر آنها خارج از این کشور است، تماس بگیرند.

همچنین، قانون جدیدی که توسط دومای روسیه تصویب گردید، استفاده از چت برای ارسال اطلاعات شخصی و اسناد پرداخت را برای بانکها ممنوع می کند.

طبق گزارش روزنامه کومرسانت، لیست اپلیکیشن های پیامرسان که شامل این ممنوعیت می شوند، هنوز از طرف سرویس فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه جمعی روسیه (روس کومنادزور) منتشر نشده است اما پیامرسان هایی نظیر تلگرام، واتس اپ، وایبر و نظایر آنها، تحت این تعریف قرار می گیرند.

این ممنوعیت فقط شامل بانکها نمی شود و برای سایر موسسات مالی شامل کارگزاری ها، شرکتهای فعالیت کننده در بازار سهام، شرکتهای مدیریت، صندوق های سرمایه گذاری و صندوق های بازنشستگی خصوصی و سپرده گذاری ها صدق می کند.

آناتولی آکساکوف، مدیر کمیته بازار مالی پارلمانی اعلام نمود وزارت توسعه دیجیتالی، ارتباطات و رسانه جمعی روسیه مسئول نظارت بر این ممنوعیت خواهد بود نه بانک مرکزی روسیه.

بر اساس گزارش وب سایت بیتکوین، با این وجود، اعضای صنعت مالی در گفت و گو با کومرسانت اظهار کردند: پیامرسان های خارجی به ندرت برای ارتباط با مشتریان مورد استفاده قرار می گیرند به ویژه بازیگران بزرگ که اپلیکیشن های خودرا با قابلیت پشتیبانی از چت، طراحی نموده اند. سایرین از راه کارهای ساخت شرکت های دیگر استفاده می نمایند که اغلب، پلتفرم های مطمئن برای ارتباط با مشتریان، مبادله اسناد، امضای توافقنامه، بارگزاری دیتا و گزارش به بانک مرکزی هستند.





منبع:

1401/10/05
10:48:06
0.0 / 5
411
تگهای خبر: اپل , اپلیكیشن , ارتباطات , پیام رسان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
تعمیر سرور فیکس سرور

fixserver.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فیكس سرور محفوظ است

فیكس سرور

سرور و هاست و دامین