طراحی هواپیمایی با بال های سه طبقه؛ هواپیمایی برای ارزان تر شدن سفر هوایی در مقابل سفر ریلی به گزارش فیکس سرور طراحی یک هواپیمای هیبریدی با شمایلی جالب توجه و بال سه طبقه مجهز به صفحات خورشیدی می تواند هزینه های سفر هوایی را ارزان تر از سفر ریلی کند. به گزارش فیکس سرور به نقل از ایسنا، به نقل از آی ای، صنعت هوانوردی ممکنست درحال رفتن به سمت برقی شدن است. حالا هم یک شرکت هوانوردی بریتانیایی موسوم به فارادیر (Faradair) درحال توسعه طرح مفهومی یک هواپیمای هیبریدی با سه بال سه طبقه برای سفرهای الکتریکی در مسافت کوتاه است.این هواپیما که هواپیمای هیبریدی بیوالکتریک (BEHA) نام دارد تا 19 نفر ظرفیت دارد و ازطریق یک پروانه که ازطریق یک موتور الکتریکی تامین نیرو می شود و به حرکت در می آید. همین طور یک توربین گازی کوچک در این هواپیما، برق مورد نیاز آنرا تولید خواهدنمود.طراحی بال سه طبقه BEHA همین طور امکان برخاستن و فرود در باندهای کوتاه را فراهم می آورد. بگفته نیل کلافی، مدیرعامل فارادیر، هواپیمای BEHA قطعات متحرک کمتری خواهد داشت که آنرا ارزان تر می کند. پنل های خورشیدی روی بال های این هواپیما هم نیروی مورد نیاز کابین را تامین می کنند.کلافی می گوید کاهش هزینه عملیاتی، راه خودرا به سمت تجاری شدن باز می کند و امکان پرواز با قیمت پایین تر از سفر با خطوط ریلی را فراهم می آورد.این هواپیما همین طور در زمانه ای که دولت های سراسر جهان و صنعت هوانوردی در کوشش برای کاهش انتشار کربن هستند، به شکلی طراحی شده است که از این لحاظ پایدار باشد. "کلافی" اظهار داشت: ما تصمیم گرفتیم هواپیمایی بسازیم که استفاده از آن نه فقط اقتصادی و در نتیجه مقرون به صرفه باشد، بلکه بی صدا و پایدار هم باشد.کلافی توضیح داد که BEHA در نهایت امکان پروازهای کوتاه مدت بین شهرهایی مانند لندن و منچستر را با قیمت تقریباً 25 پوند(حدود 30 دلار) فراهم می آورد که این کمتر از هزینه ای است که برای پیمودن این مسافت 262 کیلومتری بین این دو شهر با خطوط ریلی دریافت می شود.گفتنی است که صنعت هوانوردی تقریباً 2 درصد از کل انتشار کربن جهانی را باعث می شود و انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی(یاتا) تعهد خودرا برای رسیدن به انتشار صفر کربن تا سال 2050 اعلام نموده است. اغلب شرکت های هواپیمایی همچون ایرباس بر روی استفاده از سوخت های زیستی در کوتاه مدت تمرکز دارند، هرچند هیدروژن و هواپیماهای دارای پیشران الکتریکی هم به عنوان گزینه های جدی برای مهار انتشار گازهای گلخانه ای پیش بینی می شوند.شرکت فارادیر معتقد می باشد این سیستم هیبریدی که در BEHA استفاده می شود، جایگزینی ایده آل برای ظرفیت بسیار محدود هواپیماهای الکتریکی دارای باتری است. باآنکه خودرو های برقی در راه جایگزینی خودرو های موتور احتراق داخلی در سال های آتی هستند، اما هواپیماهای الکتریکی به سبب وزن باتری ها و نیروی مورد نیاز برای برخاستن با محدودیت مواجهند. به عنوان مثال، نمونه اولیه هواپیمای الکتریکی ناسا موسوم به "Maxwell X-59" تنها می تواند حدود 40 دقیقه با هر بار شارژ کامل پرواز کند.فارادیر با استارتاپ های تاکسی پرنده (eVTOL) همچون ولوکوپتر (Volocopter) و لیلیوم (Lilium) رقابت خواهد کرد، این ها شرکت هایی هستند که انتظار دارند تاکسی های پرنده شان تا حدود سال 2024 فعالیت خودرا آغاز کنند. هواپیمای BEHA برخلاف تاکسی های پرنده که عمود پرواز هستند، به یک فرودگاه کوچک نیاز دارد، اما ظرفیت مسافر بیشتری نسبت به تاکسی های پرنده دارد.فارادیر امیدوار است تا سال 2025 هواپیماهای خودرا به پرواز درآورد و انتظار دارد تا سال 2027 پروازهای تجاری خودرا عملیاتی کند. 1401/04/29 21:36:22 0.0 / 5 384 تگهای خبر: صنعت , طراحی , هزینه این پست فیکس سرور را پسندیدید؟ (0) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط عرضه ابزار تبدیل متن به ویدئوی اوپن ای آی هر منطقه ای که زلزله ای را تجربه کرده باشد، پتانسیل تجربه باردیگر آنرا در آینده دارد مزایای استفاده از قفسه فروشگاهی دانشمندان آلزایمر را درون یک ظرف ریختند! نظرات بینندگان فیکس سرور در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۸ بعلاوه ۳