شناسایی میکروپلاستیک ها در خون انسان!

شناسایی میکروپلاستیک ها در خون انسان! فیکس سرور: پژوهشگران با انجام پژوهشی، موفق به کشف و مشاهده میکروپلاستیک در خون انسان شدند.

به گزارش فیکس سرور به نقل از آی ای، برمبنای مطالعه ای که بتازگی در مجله " Environmental International" انتشار یافته است، برای نخستین بار در جهان، دانشمندان میکروپلاستیک هایی را در خون انسان شناسایی کرده اند که در ۸۰ درصد شرکت کنندگان در این آزمایش وجود داشته است.
در این پژوهش که توسط پژوهشگران هلندی انجام شده است، نمونه خون ۲۲ انسان سالم و بالغ مورد بررسی قرار گرفته است و نتیجه نشان داده که در خون ۱۷ نفر از آنها ذرات پلاستیکی وجود دارد.
پلاستیک " PET" که در نیمی از نمونه ها پیدا شد، بطور معمول در بطری های نوشابه وجود دارد.
در خون یک سوم شرکت کنندگان نیز پلی استرین پیدا شد که در بسته بندی مواد غذایی و سایر مواد استفاده می شود.
ذرات میکروپلاستیک می توانند آزادانه در سراسر بدن حرکت کنند و در اندام های بدن گیر کنند و مشکلات قابل توجهی را در ارتباط با سلامتی بدن انسان به وجود آورند.
هم اکنون دانشمندان در تلاش هستند که دامنه کامل لطمه های کوتاه مدت و طولانی مدت حاصل از وجود میکروپلاستیک ها در خون انسان را درک و کشف کنند.
میکروپلاستیک ها در همه جای کره زمین وجود دارند و نتایج آزمایش های آزمایشگاهی نشان داده که میکروپلاستیک ها به سلول های انسان لطمه می رسانند و تا حالا به قطعیت مشخص شده که ذرات آلودگی هوا که وارد بدن می شوند، سالیانه مرگ میلیونها نفر را در پی دارد.
غذا و آب می تواند حاوی ذرات ریز باشد و حتی هوایی که ما تنفس میکنیم، می تواند میکروپلاستیک ها را به بدن ما منتقل کند.

1401/01/06