اقیانوس منجمد شمالی خالی از یخ می شود!

اقیانوس منجمد شمالی خالی از یخ می شود! فیکس سرور: دانشمندان با اشاره به تغییرات جوی هشدار دادند که ممکنست اقیانوس منجمد شمالی برای نخستین بار در تابستان سال 2035 خالی از یخ شود.


به گزارش فیکس سرور به نقل از ایسنا و به نقل از سی نت، تحقیقات انجام شده توسط ناسا با بهره گیری از مشاهدات دو ماهواره "IceSat-۲" و "CryoSat-۲" نشان میدهد که اقیانوس منجمد شمالی بیش از یک سوم حجم یخ دریای زمستانی خودرا طی دو دهه ی اخیر از دست داده است و بخش عمده ی از دست رفتن یخ ها بدین سبب بوده که یخ های پایدار که یخ های چند ساله نیز نامیده می شوند و چندین فصل دوام دارند با یخ های فصلی نازک تر که بطور کامل در تابستان ذوب می شوند، جایگزین شده اند.
این مطالعه که این هفته در مجله ی "Geophysical Research Letters" انتشار یافته است، نشان میدهد که ۱.۵ فوت(۴۵ سانتی متر) از ضخامت یخ های چند ساله طی یک بازه زمانی سه ساله از سال ۲۰۱۹ که ماهواره IceSat-۲ کار خودرا آغاز کرد تا حالا کم شده است.
"صحرا کاچیمی"(Sahra Kacimi) نویسنده اصلی این مطالعه از آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا می گوید: ما انتظار این میزان کاهش در سه سال را نداشتیم.
در این مطالعه از رادار ماهواره ای و لیدار برای اندازه گیری ضخامت یخ و عمق برف استفاده و مشخص شد که تخمین های قبلی ضخامت یخ دریا تا ۲۰ درصد بیش از اندازه تخمین زده بودند.
بطور کلی تغییر از یخ های چند ساله به یخ های فصلی از آخرین اثراتی است که تغییرات جوی بر قطب گذاشته است.
شمالی ترین بخش های کره زمین در مقایسه با سایر مناطق، فشار سنگین گرمایش جهانی را احساس کرده اند، بطوریکه تعدادی از مقامات شاهد قرار گرفتن قطب در «وضعیتی کاملاً متفاوت» هستند.




منبع:

1400/12/23
12:41:22
0.0 / 5
274
تگهای خبر: دانش
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
تعمیر سرور فیکس سرور

fixserver.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فیكس سرور محفوظ است

فیكس سرور

سرور و هاست و دامین