ارتقای ماسکهای جراحی با یک محافظ سیلیکونی

ارتقای ماسکهای جراحی با یک محافظ سیلیکونی فیکس سرور: مهندسان دانشگاه رایس بتازگی یک ساختار محافظتی سیلیکونی به وجود آورده اند که این ساختار، میزان محافظت ارائه شده توسط ماسکهای جراحی استاندارد را به شدت بهبود می بخشد.


به گزارش فیکس سرور به نقل از ایسنا و به نقل از مدگجت، این ساختار به افزایش محافظت ماسکهای جراحی کمک و حفاظتی را ارائه می کند که حدودا با ماسکهای N۹۵ برابر است. این فناوری در ابتدا در اوایل این همه گیری برای مساعدت با رفع کمبود ماسکهای N۹۵ توسعه داده شد، اما می تواند در هنگام شیوع موج های آینده کووید-۱۹ و در مناطق کم منابع که ماسکهای N۹۵ چندان در دسترس نیستند، مفید باشد.
همه ماسک ها یکسان ساخته نمی شوند و در طول یک بیماری همه گیر ویروسی آینده، ماسک هایی که عملکرد ضعیفی دارند نمی توانند چندان که باید از افراد محافظت کنند. این یک مسئله خاص در ایام اولیه همه گیری و زمانی که کمبود ماسکهای باکیفیت بالا N۹۵ وجود داشت، بود و این مشکل پژوهشگران را بر آن داشت تا چاره ای ایجاد کنند که بتواند محافظت ارائه شده توسط ماسکهای جراحی رایج را افزایش دهد.
"جیکوب رابینسون"(Jacob Robinson) از پژوهشگران این مطالعه اظهار داشت: در آن زمان تهیه ماسک N۹۵ سخت بود، بدین سبب منطقی به نظر می رسید که ماسکهای جراحی ضعیفی را که در بیمارستان ها می بینید، بهبود ببخشیم.


راهکار آنها بر بهبود نقطه ضعف اصلی ماسکهای جراحی، یعنی شل بودن آنها که طی آن به مقدار قابل توجهی از قطرات موجود در هوا اجازه می دهد تا به داخل ماسک فرار کنند، تمرکز داشت. به جهت اینکه ماسک ها محکم تر شوند، پژوهشگران یک محافظ سیلیکونی ساختند که بر روی ماسک قرار می گیرد و قطراتی را که می توانند در حین استفاده از آن خارج یا به آن وارد شوند را به شدت می کاهد.
پژوهشگران برای آزمایش دستگاه خود، چند سر(مانکن) را با فناوری چاپ سه بعدی ایجاد و بررسی کردند که آیا این محافظ می تواند به بهبود ماسک جراحی روی اشکال مختلف صورت کمک نماید یا خیر. آنها همین طور این آزمایش را بر روی چند داوطلب انجام دادند و از یک دوربین مادون قرمز برای تشخیص هوای گرمی که از ماسک ها خارج می شود، استفاده کردند و این مساله به آنها اجازه داد تا میزان نشتی ماسک ها را تشخیص دهند.
طراحی محافظ نهایی ۱۵ برابر بهتر از ماسکهای جراحی معمولی در جلوگیری از فرار قطرات است و می تواند جهت استفاده مجدد نیز ضدعفونی شده و مورد استفاده قرار گیرد.




منبع:

1400/11/25
08:17:37
0.0 / 5
414
تگهای خبر: پژوهش , دانش , دانشگاه , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
تعمیر سرور فیکس سرور

fixserver.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فیكس سرور محفوظ است

فیكس سرور

سرور و هاست و دامین