فیشینگ سایت های داخلی به بالای ۲۳۰ مورد رسید

فیشینگ سایت های داخلی به بالای ۲۳۰ مورد رسید فیکس سرور: گزارشی از 658 مورد خدمت ارائه شده توسط مرکز ماهر در مهر ماه سال 1400 انتشار یافته و نشان می دهد بیشترین فراوانی مربوط به فیشینگ سایت های داخلی بوده که بیشتر از 230 مورد را شامل می شود.


به گزارش فیکس سرور به نقل از ایسنا، گزارشی از ۶۵۸ مورد خدمت ارائه شده توسط مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای کامپیوتر ای) در مهر ماه سال ۱۴۰۰ در گراف های زیر قابل مشاهده می باشد. خدمات ارائه شده شامل فراوانی و نوع رخدادهای رسیدگی شده توسط مرکز، بخش های دریافت کننده این خدمات و نحوه باخبر شدن مرکز از این رخدادها است.
طبق این اطلاعات، بیشترین فراوانی رخداد به ترتیب مربوط به فیشینگ سایت های داخلی، آلودگی به بدافزار و بات، فیشینگ سایت های خارجی، شناسایی لطمه پذیری، افشای اطلاعات، دیفیس سایت، درخواست ارزیابی، گزارش های خبری، باج افزار، درخواست مشاوره و منع سرویس خارجی بوده است.
معنای فیشینگ (معنی phishing ) یک اصطلاح برای تشریح دزدی از فرد یا گروهی از کاربران، با بهره گیری از فرستادن ایمیل یا ایجاد صفحات مسموم است. این ایمیل ها و صفحات، برای جمع آوری طلاعات شخصی کاربران مانند اطلاعات حساب بانکی، اطلاعات اکانت های ایمیل و دیگر اطلاعات کاربران ایجاد می شوند.


نحوه باخبر شدن مرکز ماهر از رخداد نیز در نمودار زیر آمده که نشان میدهد بیشترین آمار بوسیله مراجع بین المللی به این مرکز رسیده است.


بیشترین اطلاع رسانی بوسیله منابع داخلی به ترتیب از سامانه هوشیار، گزارش آپاها، سامانه دانا، کارشناسان مرکز ماهر، سامانه تله بدافزار، گزارش بخش خصوصی، گزارش مردمی، سامانه بینا و گزارش نهادهای حاکمیتی رسیده است.


همین طور بخش های دریافت کننده خدمات از مرکز ماهر شامل اپراتورها، بخش خصوصی، دستگاه های حاکمیتی و بانکها و موسسات مالی می شود که تعداد دریافت این خدمات در نمودار زیر آمده است.


در نمودار بخش های حاکمیتی دریافت کننده خدمات از مرکز ماهر هم در ابتدا قوه قضائیه و به دنبال آن وزارت عتف، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ریاست جمهوری، وزارت بهداشت، وزارت دادگستری، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، وزارت نفـت، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و قوه مقننه قرار دارد.


باتوجه به اهمیت پاسخگویی به رخدادهای فضای تبادل اطلاعات و ایجاد مراکز پاسخگویی به حوادث فضای مجازی که در بیشتر کشورها تحت عنوان مراکز CERT انجام شده است، مرکز ماهر بعنوان CERT ملی ایران در سال ۱۳۸۷ ایجاد و در سطح ملی فعالیت گسترده ای را برای پیشگیری و مقابله با حوادث فضای تبادل اطلاعات به عهده دارد.
این مرکز در زمینه کارهای امداد و واکنشی موظف به رسیدگی فوری به حوادث فضای مجازی برمبنای درخواست سازمان ها است. همین طور در زمینه کارهای پیشگیرانه نیز این مرکز وظیفه دارد تا به ارائه هشدارها، اعلانات، مخاطرات و ضعف های سامانه ها در سطح ملی و انتشار بسته های راهنما برای مقاوم سازی سامانه ها بپردازد.




منبع:

1400/08/03
10:02:29
0.0 / 5
579
تگهای خبر: اپراتور , ارتباطات , باج افزار , بدافزار
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
تعمیر سرور فیکس سرور

fixserver.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فیكس سرور محفوظ است

فیكس سرور

سرور و هاست و دامین