سفر به مریخ برای انسان ایمن است، اما فقط برای 4 سال!

سفر به مریخ برای انسان ایمن است، اما فقط برای 4 سال! به نظر می آید تشعشعات مرگبار فضایی محدودیت سختی به منظور زندگی در مریخ به وجود می آورد و نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است که سفر به مریخ برای انسان تنها برای مأموریت های چهار ساله ایمن است.


به گزارش فیکس سرور به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، مقاله جدیدی که بوسیله ی یک گروه بین المللی از دانشمندان فضاشناس نوشته شده است، جزئیات تهدید تشعشعات و تابش ذرات بر استعمارگران آینده مریخ را شرح می دهد.
در یک بیانیه مطبوعاتی توضیح داده شده است که این یافته ها که بعنوان راهنمای مأموریت های مریخی آینده عمل می کند، نشان داده است که بیشتر از چهار سال قرار گرفتن در معرض اشعه های کیهانی در سیاره سرخ برای انسان خطرآفرین است و از مرز ایمنی عبور می کند.
یکی از خطرات بزرگ برای کاشفان آینده مریخ، تابش تشعشعات و ذرات از خورشید و همینطور ستارگان و کهکشان های دور است. باآنکه انسان ها معمولا توسط مغناطی سپهر(مگنتوسفر) کره زمین در مقابل چنین اشعه هایی محافظت می شوند، اما سفر طولانی مدت به فضا سبب می شود فضانوردان در مقابل آن صدمه پذیر شوند.
محققان توضیح می دهند که یک مأموریت مریخی که بیشتر از چهار سال طول بکشد، فضانوردان را در معرض سطوح خطرناکی از تشعشعات قرار می دهد که بیشتر آنها از خارج از منظومه شمسی ما می آیند.
برای دستیابی به این یافته ها محققانی از دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس(UCLA)، موسسه فناوری ماساچوست(MIT)، موسسه علم و فناوری "اسکولکوو" در مسکو و مرکز "GFZ پوتسدام" مدلهای ژئوفیزیکی تابش ذرات را با مدلهای اثرات تابش بر روی انسان و فضاپیماها ترکیب کردند.
خورشید می تواند فضانوردان مریخی آینده را از بدترین تشعشعات محافظت کند
این مطالعه جدید که در مجله Space Weather انتشار یافته است، نشان داده است که چگونه باید مأموریت آینده در مریخ را زمان بندی کرد. به قول این مطالعه، با داشتن محافظ کافی در سفینه فضایی مریخی، مأموریت انسان در مریخ باید از چهار سال کوتاه تر باشد تا فضانوردان از شر این تشعشعات در امان بمانند.
علاوه بر این، مأموریت مریخی باید در طول حداکثر فعالیت خورشیدی از زمین پرتاب شود که زمانی است که فعالیت خورشیدی در اوج خود قرار دارد. این به این علت است که خطرناک ترین ذرات کهکشان های دور با افزایش فعالیت خورشیدی منحرف می شوند و در واقع خورشید می تواند به شکلی از فضانوردان درحال سفر به مریخ محافظت کند.
"یوری شپریتز"، ژئوفیزیک دان UCLA و یکی از نویسندگان این مقاله می گوید: با عنایت به فناوری های موجود، انتظار می رود یک پرواز فضایی به مریخ تقریباً ۹ ماه به طول انجامد، ازاین رو رفت و برگشت انسان به مریخ بیشتر از یک سال و نیم طول می کشد.
وی توضیح داد: این مطالعه نشان داده است که در حالیکه تابش فضایی محدودیت های شدیدی را در مورد وزن فضاپیما و زمان پرتاب آن و همینطور مشکلات فناورانه را برای مأموریت های انسانی به مریخ ایجاد می کند، اما انجام چنین ماموریتی امکان دارد.
با عنایت به این که چین در ماه ژوئن اعلام نموده بود که می خواهد نخستین انسان ها را در دهه ۲۰۳۰ به مریخ بفرستد و شرکت "اسپیس ایکس" هم در تدارک نخستین سفر خود به مریخ است، این مطالعه جدید به آژانس ها و شرکتهای فضایی کمک می نماید تا زمان دقیق مأموریت های مریخی خویش را تعیین کنند.




منبع:

1400/06/12
14:15:23
0.0 / 5
612
تگهای خبر: دانش , دانشگاه , فناوری , محقق
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
تعمیر سرور فیکس سرور

fixserver.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فیكس سرور محفوظ است

فیكس سرور

سرور و هاست و دامین