كووید-19 در شهرهای آلوده جان افراد را زودتر می گیرد

كووید-19 در شهرهای آلوده جان افراد را زودتر می گیرد مطالعه جدید محققان دانشگاه هاروارد نشان داده است افرادیكه در منطقه ای با آلودگی هوای زیاد زندگی می كنند، احتمال مرگ آنها بعد از مبتلا شدن به ویروس كرونا زیاد است.


به گزارش فیکس سرور به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، طی این مطالعه محققان به بررسی ذرات معلق ریز هوا (PM۲.۵) متمرکز شده بودند. این ماده که اندازه آن کمتر از ۲.۵ میکرومتر است، یک آلاینده خطرناک می باشد که از منابع مختلف همچون اگزوزهای وسایل نقلیه خارج می شود.
آنها دریافتند که افزایش اندک و فقط یک میکروگرم بر متر مکعب (۱μg / m۳) آلاینده ها احتمال مرگ افراد مبتلا به کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ را ۱۱ درصد بالا می برد.
محققان داده های در ارتباط با موارد مبتلا به کووید-۱۹ و مرگ و میرها را از دانشگاه جانز هاپکینز جمع آوری کرده بودند. داده های آلودگی هوا در ایالات متحده با تلفیقی از داده های آب و هوایی و مدلهای کامپیوتری جمع آوری شده است. این داده ها تا ۱۸ ژوئن ۲۰۲۰ جمع آوری شده و از ۳ هزار و ۸۹ شهر که ۹۸ درصد جمعیت آمریکا را تشکیل می دهد، به دست آمده است.
داده های حاصل از این مطالعه نشان داده است که سطح ذرات معلق ریز هوا (PM۲.۵) در ایالات متحده به صورت قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. این مطالعه فقط داده های ایالات متحده را جمع آوری کرده است، اما نتایج آن گسترده است.
محققان میزان ذرات معلق ریز هوا (PM۲.۵) در آنجا را بالاتر از ۱۳ میکروگرم در متر مکعب تخمین زده اند. چندی قبل در ماه آوریل محققان شاهد افزایش هشت درصدی نرخ مرگ و میر کووید-۱۹ به دنبال افزایش یک میکروگرمی ذرات معلق ریز هوا PM۲.۵ بودند.
حالا طی این مطالعه که در مجله "Science Advances" انتشار یافته، محققان اظهار کرده اند افراد مبتلا به کووید-۱۹ ساکن شهرهای آلوده، ۱۱ درصد بیشتر از دیگر افراد مبتلا به این بیماری در معرض خطر مرگ هستند.
به قول محققان هنگامی که PM۲.۵ وارد دستگاه تنفسی فوقانی می شود، سبب صدمه در بینی، گلو و ریه ها می شود.
محققان گفتند: این فرضیه مطرح گردیده است که قرار گرفتن در معرض PM۲.۵ سبب بیان بیش از اندازه گیرنده آنزیم ۲ مبدل آنژیوتانسین (ACE-۲) می شود و دفاع بدن میزبان را مختل می کند.
آنزیم ۲ مبدل آنژیوتانسین یک گیرنده اصلی است که در سلول های انسانی یافت می شود و ویروس کرونا به آن متصل می شود و با فریب آن سلول را باز می کند و به ویروس اجازه می دهد تا به سیستم دفاعی بدن نفوذ کند. این می تواند سبب ایجاد نوع شدیدتری از کووید-۱۹ شود و احتمال مرگ افزایش می یابد.
آلودگی هوا در سرتاسر جهان به دنبال قرنطینه شدن برخی شهرها در هنگام شیوع کرونا به علت وجود محدودیت در تردد، کاهش پیدا کرد. کاهش آلودگی هوا به صورت بالقوه می تواند فواید زیادی برای سلامتی افراد به همراه داشته باشد.





منبع:

1399/08/16
21:10:49
5.0 / 5
1393
تگهای خبر: دانش , دانشگاه , دستگاه , كامپیوتر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
تعمیر سرور فیکس سرور

fixserver.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فیكس سرور محفوظ است

فیكس سرور

سرور و هاست و دامین