شرایط قطع و تخلیه تلفن ثابت چیست؟

شرایط قطع و تخلیه تلفن ثابت چیست؟ فیكس سرور: اگر مشترك تلفن ثابت مشمول قطع خط تلفن به علت بدهكاری شود، بعد از سپری شدن مهلت پرداخت، دارنده پروانه ضمن اطلاع­ رسانی به مشترك می­ تواند نسبت به قطع و در ادامه جمع­ آوری و تخلیه خط تلفن اقدام نماید و درصورت تخلیه، مشترك موظف به عرضه درخواست جدید و پرداخت هزینه اتصال است.


به گزارش فیكس سرور به نقل از ایسنا، دارنده پروانه عرضه خدمات تلفن ثابت كه هم اكنون مخابرات به حساب می آید، مطابق مصوبه كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تحت عنوان«دستورالعمل نحوه برخورد دارندگان پروانه با مشتركین بدهكار تلفن ثابت و همراه پس پرداخت(دائمی)»، قوانینی را برای قطع و تخلیه تلفن ثابت دارد. البته برای این كار نیازمند اطلاع رسانی است كه شامل آگاه ­كردن مشترك از وضعیت بدهی وی با درج در صورت حساب و یا استفاده از روش­ های ارتباط تلفنی و یا ارسال پیامك یا استفاده از سایر روش­ های ارتباطی مانند ارسال نامه الكترونیك می گردد. هم چنین مهلت پرداخت عبارت است از طول مدت زمان پرداخت صورت حساب، كه نباید كمتر از ۱۵ روز از تاریخ صدور صورت حساب باشد.

اگر كاركرد خطوط تلفن ثابت و همراه پس­ پرداخت (دائمی) بدون مبلغ سپرده و تضمین پرداخت، در هر زمان به حد نصاب كاركرد برسد، دارنده پروانه باید ابتدا نسبت به اطلاع رسانی به مشترك و تعیین زمان حداقل ۲۴ ساعت برای پرداخت اقدام نماید. درصورتی كه تا آخر زمان مذكور مشترك مبلغ كاركرد خویش را پرداخت نكند، دارنده پروانه مجاز است، به قطع خط تلفن مشترك بدهكار اقدام نماید.

اگر كاركرد خطوط تلفن ثابت و همراه پس­ پرداخت دارای مبلغ سپرده یا تضمین پرداخت، در هر زمان به حد نصاب كاركرد برسد، دارنده پروانه باید ابتدا نسبت به اطلاع رسانی به مشترك و تعیین زمان حداقل ۷۲ ساعت جهت پرداخت اقدام نماید. درصورتی كه تا آخر زمان مذكور مشترك مبلغ كاركرد خویش را پرداخت نكند، دارنده پروانه مجاز است، به قطع خط تلفن مشترك بدهكار اقدام نماید.

در خطوط تلفن ثابت و همراه پس ­پرداخت، چنانچه مشترك با هر میزان مبلغ كاركرد نسبت به پرداخت صورتحساب دوره دوم خود تا آخر مهلت پرداخت مقرر در صورت حساب اقدام نكند، دارنده پروانه می ­تواند بر­اساس فرایند قطع خط تلفن مشترك بدهكار مندرج در ماده ۳ این دستور­العمل اقدام نماید.

فرایند قطع خط تلفن مشترك بدهكار

هرگاه مشترك مشمول قطع خط تلفن به علت بدهكاری شود، بعد از سپری­ شدن مهلت پرداخت، دارنده پروانه می­ تواند خط تلفن مشترك بدهكار را ابتدا به مدت حداقل دو هفته یك­ طرفه كند. درصورت عدم پرداخت بدهی ظرف مهلت مقرر، دارنده پروانه ضمن اطلاع­ رسانی به مشترك و ارسال اخطار كتبی شش ماهه با مبحث «تخلیه خط تلفن»، می ­تواند نسبت به قطع خط تلفن وی به ­طور كامل (دوطرفه) اقدام نماید. درصورت عدم پرداخت بدهی توسط مشترك بدهكار در مهلت مقرر هم دارنده پروانه مجاز به جمع­ آوری و تخلیه خط تلفن وی و سلب امتیاز است.

دارنده پروانه موظف است خطوط تلفن مشتركینی كه به مدت حداقل ۱۰ سال به صورت تجاری كاركرد داشته است، را به مدت حداقل یك سال علاوه بر مهلت شش ماهه تعیین شده حفظ كند. هم چنین درصورتی كه بدهی خط تلفن در مهلت تعیین شده، به علت فوت مشترك و یا مسافرت خارج از كشور وی (با عرضه دلایل و مستندات) پرداخت نشده باشد، دارنده پروانه موظف است درصورت رجوع ورثه و یا مشترك، یك مهلت شش­ ماهه دیگر برای پرداخت بدهی به وی بدهد. درصورت عدم پرداخت در این مهلت، دارنده پروانه می تواند نسبت به جمع آوری و تخلیه خط تلفن وی و سلب امتیاز اقدام نماید.

اما درصورت رجوع مشترك سلب امتیاز شده، دارنده پروانه موظف است بعد از پرداخت بدهی توسط مشترك بدهكار، نسبت به عودت مبلغ سپرده و یا تضمین پرداخت مشترك اقدام نماید. درصورت عدم پرداخت صورتحساب در مهلت پرداخت و یا تاخیر در پرداخت صورتحساب­ ها توسط مشترك بدهكار، دارنده پروانه به­ هیچ عنوان مجاز به دریافت هزینه دیركرد یا دریافت خسارت و یا مبالغ دیگری با هر­عنوان از وی نخواهد­ بود.

درصورتی­ كه مشترك بدهكار دارای چندین امكان ارتباطی از یك دارنده پروانه باشد، دارنده پروانه تحت هیچ شرایطی مجاز به قطع سایر خطوط ارتباطی و یا انتقال بدهی­ های خطوط مشترك به سایر خطوط وی نیست و هم چنین دارنده پروانه مجاز به درج مطلبی با مفهوم «كسب اجازه از مشتركین برای قطع سایر خطوط تلفن مشتركین بدهكار» در فرم قراردادهای خود نیست.

درصورتی­ كه مشترك نسبت به پرداخت بدهی پیش از جمع ­آوری و تخلیه خط تلفن اقدام نماید، دارنده پروانه باید شماره مشترك را حفظ كند و اگر مشترك نسبت به پرداخت بدهی پیش از جمع­ آوری و تخلیه خط تلفن اقدام نماید، دارنده پروانه می­ تواند به منظور وصل مجدد خط تلفن قطع شده صرفاً نسبت به دریافت هزینه وصل مجدد از مشترك بر­اساس تعرفه های مصوب كمیسیون اقدام نماید.

اما درصورت جمع ­آوری و تخلیه خط تلفن، مشترك موظف به عرضه درخواست جدید و پرداخت هزینه اتصال بر مبنای تعرفه ­های مصوب كمیسیون بوده و دارنده پروانه تعهدی برای حفظ شماره تلفن تخلیه ­شده ندارد.

دارنده پروانه می­ تواند درصورت تمایل مشتركین، نسبت به دریافت وجوهی از آنان با عنوان «فوق العاده سپرده» بابت جلوگیری از قطع ارتباط اقدام ­كند. مبلغ فوق العاده سپرده مشترك در انتها هر دوره صورتحساب­ گیری قابل جمع و خرج خواهد بود. این اقدام تحت هیچ شرایطی الزامی نبوده و به این مبلغ هیچ گونه سود یا بهره­ ای هم تعلق نخواهد گرفت.




1397/08/13
13:02:13
5.0 / 5
5274
تگهای خبر: ارتباطات , خدمات , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
تعمیر سرور فیکس سرور

fixserver.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فیكس سرور محفوظ است

فیكس سرور

سرور و هاست و دامین