رشد 2 برابری ترابردپذیری اردیبهشت نسبت به فروردین

رشد 2 برابری ترابردپذیری اردیبهشت نسبت به فروردین فیكس سرور: با انجام ترابردپذیری، مشتركان می توانند با حفظ شماره خود، اپراتور ارائه دهنده خدمات خودرا عوض كرده و از خدمات اپراتور مقصد استفاده كنند. طبق آمار، در فروردین ماه امسال، اپراتورها پذیرای 5116 ترابرد و در اردیبشهت ماه نیز پذیرای 11 هزار و 930 ترابرد بودند.


به گزارش فیکس سرور به نقل از ایسنا، طرح ترابردپذیری شماره ها (MNP) این امکان را فراهم می آورد که به سبب آن مشترکان می توانند به حفظ شماره خود، اپراتور ارائه دهنده خدمات خودرا عوض کرده و از خدمات اپراتور مقصد استفاده کنند. این طرح از سال ۱۳۹۵ اجرایی شد و البته برخی شرایط خاص خودرا دارد و ممکنست بعضی از درخواست های ترابرد از طرف مشترکان با موافقت مواجه نشود.
برای اجرای این طرح لازم است که در گام اول مشترک بوسیله مراجعه به سایت یا مراجعه حضوری به دفاتر خدماتی اپراتوری که می خواهد به آن مهاجرت کند، فرم درخواست را تکمیل و به عبارتی برای اجرای این طرح ثبت نام کند. بعد از آن در صورتیکه فرد از شرایط لازم برخوردار باشد بوسیله یک پیامک تأیید ثبت نام او به اطلاعش خواهد رسید.
همین طور قبل از اجرای طرح ترابردپذیری لازم است مشترک حداقل سه ماه در اپراتور ارائه دهنده خدمات اولیه فعالیت داشته باشد. از طرف دیگر امکان تغییر اپراتورها تنها دو بار در سال میسر است و بعد از این تغییرات هزینه تمامی سرویس ها، تماس و پیامک مطابق با اپراتوری که به آن ترابرد شده محاسبه می گردد.
طبق آخرین آمار اعلامی از طرف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ترابردهای صورت گرفته در ماه های ابتدایی امسال، در جدول زیر آمده است. طبق این آمار، در فروردین ماه امسال، اپراتورها پذیرای ۵۱۱۶ ترابرد و در اردیبشهت ماه نیز پذیرای ۱۱ هزار و ۹۳۰ ترابرد بودند.




البته تنها تعداد تراز، ملاک اول بودن یک اپراتور در ترابرد نیست. موارد دیگری همچون کیفیت، تعداد تخلفات، سرعت ترابرد و تجربه کاربری هم وجود دارد و برخی از این پارامترها به نحوه ارائه سرویس برمی گردد. ممکنست یک اپراتور در یک مدت زمان، سرویس خاصی عرضه نماید که در آن زمان مشترک به اپراتور ترابرد کند و بعد بخواهد به اپراتور مبدا خود برگردد؛ این دلیل نمی گردد اپراتوری که از آن بازگشته، سرویس نامناسبی داشته و یا اپراتوری که الان انتخاب نموده سرویسش مناسب می باشد.
احراز نشدن هویت مانند تطابق نداشتن مشخصات اعلام شده با مشخصات دارنده شماره، رعایت نکردن ترابرد نظیربه نظیر مانند درخواست ترابرد سیمکارت دایمی به اعتباری و برعکس، فعال نبودن سیمکارت، فعال بودن کمتر از سه ماه سیمکارت شماره مورد درخواست برای ترابرد و پرداخت نکردن بموقع صورتحساب اولیه صادرشده از اپراتور فرستنده توسط مشترک در سیمکارت های دائمی از دلیلهای رد درخواست ترابرد عنوان شده است.




منبع:

1399/03/17
23:33:40
5.0 / 5
2365
تگهای خبر: اپراتور , ارتباطات , خدمات , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
تعمیر سرور فیکس سرور

fixserver.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فیكس سرور محفوظ است

فیكس سرور

سرور و هاست و دامین