سامانه نت سنج پلاس رونمایی شد

اینترنت خویش را بسنجید، از خدمات بد شكایت كنید

اینترنت خویش را بسنجید، از خدمات بد شكایت كنید فیكس سرور: بگفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با راه اندازی سامانه نت سنج پلاس، امكان بررسی كیفیت و سرعت اپراتورها و مشاهده شكایاتی كه در هر منطقه از هر اپراتور شده، برای تمامی كاربران فراهم خواهد شد.


به گزارش فیكس سرور به نقل از ایسنا محمدجواد آذری جهرمی امشب در پخش زنده اینستاگرام، درباره دسترسی كاربران در كشور به اینترنت اظهار نمود: در پنج سال گذشته تلاش زیادی به وسیله دولت انجام شد كه مجموعه ارتباطات مردم و دسترسی آنها به اینترنت توسعه یابد. در ابتدای دولت یازدهم مجموع مشتركان اینترنت موبایل در كشور بیشتر از 300 هزار نبود و تنها یك اپراتور خدمات 3G عرضه می داد، اما امروز هر سه اپراتور موبایل در سراسر كشور این امكانات را فراهم كردند.
وی افزود: امروز بیشتر از 70 میلیون ایرانی در 1242 شهر كشور و بیشتر از 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار به خدمات پهن باند موبایل دسترسی دارند. سرمایه گذاری زیادی توسط دولت و اپراتورها بخصوص در چهار سال گذشته انجام شده كه كمیت ارتباطات توسعه جدی پیدا كند اما همیشه خواسته كاربران دو مقوله مهم كیفیت و قیمت بوده است و همواره نظراتی در این حوزه داده می شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینكه كاربران نگرانی های خود در این عرصه دارید را با ما به اشتراك می گذارند، اضافه كرد: بهترین راه مدیریت این درخواست ها و نیازهایی كه مطرح می شود این است كه ما نظارت دقیقی بر اپراتورها داشته باشیم و از كاری كه انجام می دهند ارزیابی داشته باشیم. ما امروز سه اپراتور موبایل و بیشتر از 17 شركت در حوزه ارتباطات ثابت داریم كه با هم رقابت می كنند. البته در حوزه ارتباطات ثابت هنوز هم انحصار داریم و صرفا اپراتور مخابرات قابلیت عرضه خدمات را دارد اما در عمده شهرهای كشور ظرفیت رقابت وجود دارد.
جمع آوری اطلاعات 6000 حسگر در نت سنج پلاس
آذری جهرمی افزود: بیشتر از 1242 شهر و همه روستاهای كشور در طول دو سال قبل پایش شدند، در تمام جاده ها و محله ها، گام به گام مناطق كشور كیفیت ارتباطات اندازه گیری شده و بیشتر از 6000 حسگر در سراسر شبكه قرار دادیم كه به صورت آنلاین كیفیت ارتباطات را مورد رصد قرار می دهد. تمامی این اطلاعات در سامانه نت سنج پلاس جمع شده است. علاوه بر آن شكایاتی كه در سامانه 195 طرح شده هم در نت سنج پلاس مطرح گردیده است.
وی با برشمردن خصوصیت های سامانه نت سنج پلاس توضیح داد: در نت سنج پلاس هر ایرانی در هر مكانی می تواند ببیند كه چه شركت هایی خدماتشان عرضه می شود؟ كیفیت پوشش چیست؟ میزان سرعتی كه می تواند دریافت كند چقدر است؟ شكایات مردم در آن منطقه چه بوده؟ و اندازه گیری های كیفی ما چه می گوید؟ یعنی هم اطلاعات ما و هم اطلاعاتی كه كاربران منعكس می كنند در این سامانه وجود دارد. ازاین رو در هر نقطه از كشور می توانید انتخاب كنید كه كدام اپراتور چه سرویسی می دهد و از نظرات سایر مردم هم آگاه شوید.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینكه این كار برای نخستین بار در دنیا انجام می شود، اضافه كرد: هیچ یك از رگولاتورها و سازمان های تنظیم مقررات دنیا چنین سامانه ای را برای نظارت بر اپراتورهایشان نداشتند. ما این سامانه را به سازمان جهانی مخابرات عرضه و بعنوان نخستین كشوری كه این كار را كرده ثبت می نماییم. این سامانه كیفیت را برای شما شفاف می كند و به واسطه آن حقوق مشتركان به رسمیت شناخته می شود، اعتراض كاربران به فعالیت اپراتورها ثبت می شود و همه آنلاین آنرا می بینند.
امكان ثبت آنلاین شكایات
وی تصریح كرد: در سامانه نت سنج پلاس می توانید سرعت ارتباطات داخلی و سرعت اینترنت را در منطقه ای كه هستید اندازه گیری كرده و آنرا در نقشه ثبت كنید؛ افراد دیگر می توانند از نتایج تجربیات شما آگاه شوند و ببینند سرعت شما در آن منطقه چقدر است. همینطور می توانید شكایتتان را به صورت آنلاین ثبت كنید. شكایتتان از اپراتورها شامل كیفیت، یا عدم پاسخگویی اپراتورها، گران فروشی یا كم فروشی آنها و سایر مشكلات به صورت آنلاین در اختیار همه افراد در مناطق مختلف كشور قرار می گیرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینكه مشاهده آمار به معنای شفافیت است، اضافه كرد: این مورد برای اپراتورها رقابت ایجاد می كنند تا برای بهبود كیفیت تلاش كنند. ما هم شاخص هایی بعنوان حداقل ها داریم و از این پس با نظرات كاربران به اپراتورها نظارت می نماییم. اپراتورها باید به درخواست های شما در هر منطقه پاسخ دهند كه به چه میزان توانستند نظرات را جلب كنند و سامانه های سنجشی و گزارش های دوره ای سازمان تنظیم مقررات هم به این فیدبك ها برمی گردد.
آذری جهرمی با اشاره به اینكه شما كاربران به صورت مستقیم با ما برای نظارت در مشاركت هستید، اظهار داشت: ما این نظارت را به یك نظارت همگانی تبدیل كردیم و از همه شما دعوت می نماییم كه در آن شركت و نظراتتان را ثبت كنید، بر اپراتورها و نظارت های ما هم نظارت كنید. درنهایت نتیجه این اقدام یك مكانیزم خوب برای افزایش كیفیت ارتباطات در كشور است. بارها عنوان كردیم كیفیت حق الناس است و وظیفه ما بعنوان مسئولین، گزارش دادن به شما و تأمین نظرات شماست.
اهدای جایزه به مشاركت كنندگان در نت سنج پلاس
وی با اشاره به راه اندازی سامانه نت سنج پلاس از امشب بیان نمود: برای قدردانی از كسانی كه در این نظرات مشاركت حضور دارند، جوایزی اهدا می نماییم و به صورت روزانه به 50 نفر از كسانی كه در این فرایند همگانی مشاركت كنند، یك سال اینترنت مجانی از سوی اپراتوری كه استفاده می نمایند عرضه می دهیم. این سامانه می تواند بخش زیادی از مطالبات را شفاف كند و بهبود كیفت، بهبود كسب وكار را به دنبال خواهد داشت و نتایج نهایی آن هم رضایت شماست و امیدواریم با راه اندازی این سامانه به فهم مشتركی از مبحث كیفیت برسیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینكه فرقی بین مناظق محروم و شهری وجود ندارد، در نت سنج پلاس همه مناطق حضور دارند، اظهار نمود: اگر كیفیت اپراتوری كه از خدمات آن استفاده می كنید خوب نیست، این حق را دارید كه از خدمات اپراتور دیگری استفاده كنید و یا شكایت خویش را ثبت كنید تا اپراتور آنرا بررسی كند. از این پس با اطلاعات سامانه نت سنج پلاس، می توانید اپراتورها را مورد خطاب قرار دهید و كیفیت و سرعت ارتباطات در منطقه خویش را در شبكه های اجتماعی با منشن كردن بنده یا اپراتورها مورد مطالبه قرار دهید.
وی با تایید این مورد كه سرعت اینترنت خانگی در برخی از استان ها به سبب مشكلات در عرضه خدمات پایین است، تصریح كرد: بنا بود سال جاری VDSL را جایگزین ADSL كنیم؛ در دزفول این اتفاق افتاد، ظرف 10 روز آینده هم بخش زیادی از مشتركان ADSL شهر قم، به VDSL منقل می شوند و این سرعت اینترنت خانگی را تا چهار برابر بالا می برد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه كرد: سازمان تنظیم مقررات و اپراتورهای ثابت در تلاش هستند تا به اهداقی كه برای آخر سال تعیین شده برسند، البته با اطلاعاتی كه از كنترل پروژه ها دارم، فكر می كنم تا آخر سال كمی تاخیر داشته باشند اما تلاش می نماییم تا آخر خرداد سال آینده، حداقل 25 درصد مشتریان اینترنت خانگی را به آن چهار برابر سرعت مجهز نماییم و تكنولوژی شان را به VDSL ارتقا دهیم.
بهبود در پینگ 40 بازی كامپیوتر ای
آذری جهرمی درباره كیفیت بازی های اینترنتی كه یكی از مطالبات كاربران است، اظهار نمود: همان گونه كه همكارانم در شركت ارتباطات زیرساخت گزارش دادند، نزدیك به دو روز پیش برای 40 بازی كامپیوتری بهبود جدی كیفیت داشتیم، بخشی از بازی ها مانده كه در دست اقدام است و دوستان در شركت ارتباطات زیرساخت قول دادند كه مبحث پینگ بازی ها تا آخر دو هفته آینده بهبود جدی پیدا كند.
وی درباره اینترنت نسل پنج هم توضیح داد: مقدمات پیاده سازی 5G در ایران انجام شده، سازمان تنظیم مقررات هم فراخوان داده و از صاحب نظران دعوت كرده كه در تنظیم مقررات شركت نمایند. فكر می كنم نخستین نسخه 5G را بتوانیم سال آینده در ایران اجرا نماییم و خدمات آنرا عرضه دهیم، بعنوان یك مطالبه جدی و نیازمندی كسب وكارها در كشور.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره خدمات ارزش افزوده هم اظهار نمود: ما در حال جمع بندی پیشنهاداتمان با مركز ملی فضای مجازی هستیم. اگر این جمع بندی به نتیجه برسد، در جلسه كمیسیون تنظیم مقررات در روز یكشنبه، تعیین تكلیف نهایی كلاهبرداری های ارزش افزوده انجام می شود و در غیر این صورت در جلسه دو هفته بعد بررسی شده و تا پیش از آخر سال 1398، كلاهبرداری های ارزش افزوده حتما تعیین تكلیف خواهد شد.



1398/11/25
14:30:23
5.0 / 5
4365
تگهای خبر: آنلاین , اپراتور , ارتباطات , اینترنت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
تعمیر سرور فیکس سرور

fixserver.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فیكس سرور محفوظ است

فیكس سرور

سرور و هاست و دامین